شکست نهایی داعش؛ بهانه آمریکا برای باقی ماندن در عراق و سوریه

کدخبر: 2166791

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که نیروهای کشورش به بهانه مبارزه با داعش و تا زمان شکست نهایی آن در عراق و سوریه باقی خواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه «الحره» که نخستین گفتگوی وی با یک شبکه تلویزیونی عربی به شمار می رود گفت: نیروهای آمریکایی تا شکست نهایی داعش و تضمین عدم بازگشت مجدد تروریستها، در سوریه و عراق باقی خواهند ماند. آمریکا در خصوص حضور نیروهایش در عراق با دولت حیدر العبادی نخست وزیر این کشور رایزنی خواهد کرد. هم ما و هم العبادی می دانیم که برخی عناصر داعش همچنان تهدیدی برای عراق به شمار می روند.

وی در ادامه مدعی شد: رویارویی با نفوذ ایران در سوریه از طریق موفقیت آمیز بودن روند سیاسی صورت خواهد گرفت. تنها دلیل حضور آمریکا در سوریه شکست کامل داعش و تحقق ثبات در این کشور است تا بدین ترتیب از مذاکرات ژنو حمایت شده و سوری ها بتوانند قانون اساسی جدید و انتخابات آزاد را شاهد باشند و این روند در نهایت به از بین رفتن نفوذ ایران در سوریه می انجامد.

تیلرسون در ادامه یاوه گویی هایش علیه ایران مدعی شد: آمریکا نیز مانند جامعه جهانی معتقد است که حضور ایران در کشورهایی مانند سوریه، یمن، لبنان و عراق باعث تحقق ثبات و امنیت برای شهروندان نخواهد شد. ما مجددا از تهران می خواهیم که نیروهایش را به ایران بازگرداند.

وی افزود: مذاکرات سوچی تاحدی شکست خورده و نتوانست برخی اهداف را محقق کند. آمریکا نسبت به گزارش های منتشر شده در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه نگران است. روسیه باید استفاده از حق وتو را متوقف کند تا زمینه برای به دست آمدن اطلاعات بیشتر در این خصوص فراهم آید.

تیلرسون درباره تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: ما تهدیدات علیه اسرائیل را از سوی حزب الله و سوریه جدی می گیریم. سوریه باعث به وجود آمدن تهدید هوایی علیه اسرائیل، اردن، ترکیه و تمام همسایگانش شده است به همین دلیل تا شکست کامل داعش در سوریه می مانیم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: