لایق: تعویق جام جهانی کشتی فرنگی در ایران، شیطنت‌آمیز است

کدخبر: 2166882

دبیر فدراسیون کشتی گفت: چگونه است که اروپایی‌ها می‌توانند در جام جهانی کشتی آزاد که به فاصله نزدیک تا مسابقه‌های قهرمانی اروپاست شرکت کنند اما حاضر نشدند در جام جهانی کشتی فرنگی به میزبانی ایران شرکت کنند؟

رضا لایق در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضور نداشتن تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جام جهانی آمریکا پس از تعویق غیر منطقی رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی اهواز از سوی اتحادیه جهانی کشتی اظهار کرد: پس از اینکه اتحادیه جهانی اعلام کرد کشورهای اروپایی به خاطر نزدیکی رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در رقابت‌های قهرمانی اروپا، نمی‌توانند در اهواز حاضر شوند، تاریخ برگزاری آن را از اردیبهشت ماه سال آینده به آذرماه سال آینده موکول کرد. ما نیز در جواب اعلام کردیم دو روز بعد از جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا که فروردین ماه برگزار می‌شود جام جهانی کشتی فرنگی را برگزار می‌کنیم اما آن‌ها با این پیشنهاد ما مخالفت کردند که به همین دلیل و به خاطر بر هم خوردن برنامه‌هایمان اعلام کردیم در جام جهانی کشتی آزاد امریکا حاضر نمی‌شویم.

دبیر فدراسیون کشتی افزود: ما سال آینده رقابت‌های قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان را در پیش داریم و قصد داریم طبق برنامه از پیش تعیین شده مسابقه‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی را در یک تاریخ برگزار کنیم. از آنجا که برای ما نیز مسابقه‌های انتخابی تیم ملی نسبت به حضور در جام جهانی اولویت دارد، به اتحادیه جهانی کشتی اعلام کردیم در جام جهانی آمریکا حاضر نمی‌شویم و قطعا به این مسابقه‌ها نخواهیم رفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام فدراسیون کشتی به تلافی اقدام اتحادیه جهانی کشتی در تعویق رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی انجام شده یا خیر گفت: نه این طور نیست. ما اگر بخواهیم در جام جهانی کشتی آزاد شرکت کنیم، برنامه‌هایمان به هم می‌خورد. ما نمی‌توانیم رقابت‌های انتخابی کشتی آزاد و فرنگی را جداگانه برگزار کنیم. طی چند سال گذشته رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی در فاصله یک یا دو هفته با یکدیگر برگزار می‌شد. اینکه امسال بخواهیم برای رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد که فروردین ماه برگزار می‌شود یک بار مسابقه انتخابی بگذاریم و از سوی دیگر برای مسابقه‌های جام جهانی کشتی فرنگی که آذرماه برگزار می‌شود یک بار دیگر مسابقات انتخابی بگذاریم. برای ما میسر نیست و از این بابت برنامه‌های ما آسیب می‌بیند.

لایق افزود: همان طور که اتحادیه جهانی کشتی نگران کشورهای اروپایی است، ما هم نگران تیم ملی خودمان هستیم و به همین خاطر اعلام کردیم به آمریکا نمی‌رویم.

دبیر فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه اتحادیه جهانی کشتی نام ایران را از میزبانی قطعی جام جهانی کشتی فرنگی که در آذرماه اعلام کرده به حالت کاندیدا تغییر داده است و اینکه آیا ایران قصد ندارد میزبانی این رقابت‌ها را در آذرماه عهده‌دار شود، گفت: باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. فاکتورهای زیادی برای گرفتن میزبانی وجود دارد و اینکه آن‌ها به یکباره رقابت‌های جام جهانی را به تعویق انداخته‌اند، باعث ایجاد مشکلات در راه میزبانی برای آذرماه خواهد بود. ضمن اینکه نکته مهم این است که پیش از آذرماه سال آینده بازی‌های آسیایی و مسابقه‌های جهانی برگزار شده و تمامی قهرمانان و عنوان‌داران ایران و جهان در زمان ریکاوری به سر می‌برند که به همین علت نمی‌توانند و هم انگیزه‌ای برای حضور در این رقابت‌ها ندارند که باعث می‌شود سطح کیفی مسابقه‌های جام جهانی به شدت پایین بیاید.

لایق درباره برخی شایعات مبنی بر اینکه روس‌ها به خاطر میزبانی از رقابت‌های قهرمانی اروپا و حضور پرقدرت‌شان در این مسابقه‌ها، در این باره شیطنت کرده‌اند، گفت: البته عنوان شد کشورهای اروپایی به دلیل نزدیکی این رقابت‌ها با مسابقه‌های قهرمانی اروپا تمایلی به حضور در جام جهانی آن هم در فاصله نزدیک به مسابقه‌هایشان نداشتند. اما سوال ما این است چگونه است که اروپایی‌ها در جام جهانی کشتی آزاد که آن هم در فاصله نزدیک تا مسابقه‌های قهرمانی اروپاست می‌توانند شرکت کنند اما حاضر نشدند در جام جهانی کشتی فرنگی به میزبانی ایران شرکت کنند. فکر می‌کنم در این باره شیطنت‌هایی صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: