سرپرست معاونت جهاددانشگاهی استان قم خبر داد؛

نام‌نویسی مرحله استانی مسابقات ملی مناظره‌های دانشجویی

کدخبر: 2167635

سرپرست معاونت جهاددانشگاهی استان قم از ثبت‌نام مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران خبر داد و گفت: مرحله استانی این مسابقات نیمه اول اردیبهشت در قم برگزار خواهد شد.

علی حسینی در گفت و گو با ایسنا، عنوان کرد: یکی از ماموریت‌های جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی کشور، مشارکت در ترویج، تعمیق و ارتقای کرسی‌های نظریه‌پردازی و نقد و مناظره در حوزه‌های منتخب است.

وی افزود: با توجه به اینکه آزادی بیان از اهداف متعالی انقلاب اسلامی ایران بوده است و همچنین مقام معظم رهبری در خصوص لزوم همت گماشتن به امر گفتگوی سالم و منطقی در سطح دانشگاه تاکیدات فراوانی دارند، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی نسبت به طراحی و برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی در سطوح استانی، منطقه‌ای و کشوری اقدام کرده است.

سرپرست معاونت جهاددانشگاهی استان قم اظهار داشت: رشد و شکوفایی فرهنگ گفتگو، زمینه سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان، ایجاد انگیزه در جامعه جهت گرایش به ارتقای دانش و آگاهی، آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت اثر بخش و همچنین تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند از اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی با اعلام اینکه ثبت نام این مسابقات تا 15 اسفند ادامه دارد، تصریح کرد: مرحله استانی این مسابقات در اردیبهشت ماه سال 97 در استان قم برگزار می‌شود؛ مرحله منطقه‌ای این مسابقات در مهر ماه و مر حله کشوری آذر ماه خواهد بود.

حسینی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام به مراکز آموزشی سراسر استان و یا شعب جهاد دانشگاهی در دانشگاه قم، پردیس فارابی دانشگاه تهران، دانشگاه حضرت معصومه(س) و مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان قم مراجعه کنند یا از طریق آدرس http://isdc.ir/ نسبت به ثبت نام در مسابقات اقدام نمایند.

وی در خصوص نحوه اجرای مسابقات ادامه داد: هر تیم شرکت کننده شامل 4نفر خواهد بود که دو نفر مناظره کننده و دو نفر عضو پژوهشی هستند و سرپرست اعضای تیم نیز از اعضای هیات علمی دانشگاه است.

سرپرست معاونت جهاد دانشگاهی استان قم افزود: هر مسابقه یک رئیس جلسه و 3 داور دارد که داوران از اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستند و بر اساس مولفه های مشخص شده به شیوه بیان و مطرح کردن مسائل توسط تیم ها امتیاز خواهند داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: