عضو هیئت علمی دانشگاه تهران؛

عدم افزایش حقوق اساتید صدمه سنگینی به این قشر می زند

کدخبر: 2168430

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: عدم افزایش حقوق اعضای هیئت علمی، صدمه سنگینی را به این افراد متخصص وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، طهماسب مظاهری ظهر امروز در نشست خبری در دانشگاه تهران گفت: این موضوع که دولت و مجلس به این توجه رسیده اند که ریشه بسیاری از نابسامانی های اقتصادی بودجه دولت و هزینه ها است و این موضوع در حال بررسی است، بسیار مهم است.

وی افزود: اما اینکه بخواهند از حقوق اعضای هیئت علمی کم کنند و یا حقوق این افراد متناسب با تورم افزایش نیابد، کار درستی نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: حقوق کارمندان دولت باید متناسب با تورم افزایش یابد و عدم توجه به این موضوع موجب تبعیض ناروا حقوقی خواهد شد.

مظاهری عنوان کرد: چرا باید برای برخی از کارکنان دولت این تبعیض ناروا ایجاد شود، این در حالی است که هر ساله هزینه ها افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، تربیت کننده سرمایه های انسانی هستند، گفت: کشوری که سرمایه های انسانی خوبی را تربیت کند می تواند رشد و توسعه بهتری داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهارداشت: در تمام دنیا معلمان و اساتید بیشترین و حقوق ها را دریافت می کنند، بنابراین ما معتقدیم که برای حقوق اعضای هیئت علمی تبعیض قائل نشوند.

مظاهری افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز در سال ۹۷ شاهد آن خواهیم بود که مشکلاتی ایجاد خواهد شد. بنابراین دولت باید اصلاح مجدد در پرداخت حقوق کارکنان و همچنین اعضای هیئت علمی را داشته باشد.

وی عنوان کرد: شرایط اقتصادی امروز طی ۳ و ۴ ماه آینده نقش خود را بر روی قیمت ها می گذارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: توقف افزایش حقوق صدمات سنگینی را به اعضای هیئت علمی که افراد متخصص به شمار می روند، وارد می کند.

مظاهری تاکید کرد: باید جلوی این روند نادرست در کشور گرفته شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: