لاوروف: حضور ما و ایران در سوریه به درخواست دولت مشروع دمشق بود

کدخبر: 2168435

وزیر امورخارجه روسیه تاکید کرد: حضور ما و ایران در سوریه بنا به درخواست دولت مشروع این کشور بوده است.

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در گفت‌وگو با شبکه یورونیوز در پاسخ به سوالی درباره گام‌های بعدی روسیه، ایران و ترکیه در سوریه و اینکه آیا مسکو، تهران و آنکارا را در خاورمیانه متفق خود به حساب می‌آورد، گفت: ما برای آینده دور برنامه نداریم و فعلا می‌خواهیم آنچه را در سوریه شروع کرده‌ایم، به آخر برسانیم.

لاوروف ادامه داد: وقتی دولت اوباما در قبال توافق‌هایی که برای برقراری آتش بس در سوریه با ما کرده بود با ناتوانی و بی درایتی کامل عمل کرد، چاره‌ای جز این نداشتیم که با کسانی کار کنیم که سر حرفشان می‌ایستند و باوجود رویکرد متفاوتشان، هنوز می خواهند با ما به موضع مشترک و چنان توافقی برسند که تمامیت ارضی سوریه را حفظ کند.

وی تصریح کرد: شرکای ایرانی ما، مثل روسیه از سوی دولت مشروع سوریه دعوت شده بودند تا در جنگ با تروریسم همکاری کنند و ترکیه هم چنین تمایلی را نشان داده است. در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی اولین دور مذاکرات آستانه برای صلح در سوریه برگزار شد و فرایندی را آغاز کرد که منجر به کاهش سریع میزان خشونت در سوریه شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: علاوه‌ بر این، مهم‌ترین رویداد اخیر برگزاری کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی بود که ۱۲ اصل را برای ساختار دولت آینده سوریه پذیرفت. درست است که همه گروه‌های مخالف سوری در سوچی نماینده نداشتند اما تنوع گروه‌های نماینده بخش‌های مختلف جامعه سوریه در این کنفرانس بی سابقه بوده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: