۶۵ نفر از اعضای اخوان المسلمین مصر به زندان محکوم شدند

کدخبر: 2168460

مقامات قضائی مصر ۶۵ نفر از طرفداران رئیس جمهور سابق این کشور را به اتهام تشویق دیگران به شورش، برپایی تظاهرات و اعمال خشونت علیه دولت این کشور تا سقف ده سال زندان محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از خبرگزاری شین هوا از قاهره، مقامات قضائی مصر ۶۵ نفر از طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور سابق این کشور را به اتهام تشویق دیگران به شورش، برپایی تظاهرات و اعمال خشونت علیه دولت این کشور تا سقف ده سال زندان محکوم کردند.

مقامات دادگاه جنایی مصر ۴۴ نفر از متهمان را به ده سال و ۲۱ نفر دیگر از آنان را به ۲ سال زندان محکوم کردند و هشت نفر دیگر نیز رفع اتهام شدند.

براساس گزارش ها، بسیاری از متهمان از اعضا و حامیان گروه اخوان المسلمین مصر هستند که فعالیت آن به عنوان سازمان تروریستی در مصر غیر قانونی است.

مرسی در پی کودتای نظامی در اوایل ژوئیه ۲۰۱۳ در واکنش به اعتراضات علیه حکومت یک ساله وی و وابستگی اش به اخوان المسلمین برکنار شد.

پس از برکناری مرسی اکثر رهبران، اعضا و حامیان اخوان المسلمین شامل محمد مرسی و محمد بدیع رئیس گروه اخوان المسلمین بازداشت شدند.

همچنین از زمان برکناری مرسی تاکنون مصر شاهد وقوع حملات شدید تروریستی بود که سبب کشته شدن صد ها نفر از نیرو های پلیس و نظامی و همچنین صد ها نفر از شهروندان غیر نظامی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: