کشته شدن ۲ سرباز ترکیه‎ای در شرق این کشور

کدخبر: 2168468

ارتش ترکیه از کشته شدن ۲ نظامی خود در عملیات‎های جداگانه در منطقه عفرین سوریه و شرق ترکیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش ترکیه امروز (شنبه) در بیانیه‎ای اعلام کرد که «یک سرباز ترکیه ای در حمله مسلحانه گروه پ ک ک به استان حکاری در شرق ترکیه کشته شد.»

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است که «یک سرباز ترکیه‎ای دیگر در چارچوب عملیات شاخه زیتون در منطقه عفرین کشته شد.»

ارتش ترکیه می گوید که عناصر پ ک ک از شمال عراق وارد اراضی ترکیه می شوند تا به نیروهای نظامی این کشور حمله کنند.

این در حالی است که ارتش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که «جنگنده های آن اهداف پ ک ک را در منطقه هاکورک در شمال عراق هدف قرار دادند.»

ارتش ترکیه شامگاه سه شنبه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد این عملیات هوایی روز دوشنبه و علیه مواضع گروهک تروریستی پ.ک.ک در منطقه «سینات هفتانین» در شمال عراق انجام شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در جریان این عملیات، 16 هدف از گروه پ.ک.ک شامل سنگر، مخفی گاه، انبار مهمات و تجهیزات نظامی نابود شدند.

ارتش ترکیه می گوید تروریست های پ.ک.ک قصد داشتند از مراکز مذکور، عملیاتی علیه نظامیان ترکیه در منطقه انجام دهند.

نیروی هوایی ترکیه از جولای 2015 و درپی شکسته شدن توافق آتش بس موقت بین آنکارا و پ.ک.ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را به تناوب بمباران می کند.

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می شود، بعد از شکستن توافق آتش بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت. طبق آمار دولتی، تا کنون بیش از 40هزار نفر در جریان عملیات های پ.ک.ک جان خود را از دست داده اند.

این حملات هوایی به مواضع پ.ک.ک در شمال عراق در حالی انجام می شود که ارتش ترکیه با کمک عناصر مسلح گروهک ارتش آزاد، عملیاتی را تحت نام «شاخه زیتون» در شمال سوریه و با هدف پاکسازی شهر «عفرین» از شبه نظامیان کُرد از 20 ژانویه 2018 آغاز کرده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: