انتقاد ترامپ از اف‌بی‌آی به علت تیراندازی در فلوریدا

کدخبر: 2168499

رئیس‌جمهور آمریکا پس از اذعان پلیس فدرال این کشور به اهمال در موضوع تیراندازی فلوریدا، از اف‌بی‌آی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، اواخر روز شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد اف بی آی اگر زمان کمتری را بر روی پرونده مداخله روسیه صرف می کرد، می توانست جلوی تیراندازی که 17 کشته و 14 زخمی در یک دبیرستان در فلوریدا برجا گذاشت، را بگیرد .

ترامپ در پیام توییتری خود آورده است: جای تاسف دارد که اف بی آی تمام هشدارهای مربوط به تیرانداز مدرسه فلوریدا را نادیده گرفته است. هر چند این مسئله قابل قبول نیست. اف بی آی زمان زیادی را صرف کرده است تا ثبات کند که میان کمپین انتخاباتی من و روسیه تبانی صورت گرفته است. این در حالی است که تبانی در کار نبوده است. به جای تمرکز بر مسائل غیر مهم به مسائل اصلی بپردازید.

این اظهارات ترامپ بعد از آن مطرح شد که اف بی آی روز جمعه اذعان کرد نتوانسته است به هشدارهای که اوایل امسال درباره نیکولاس کروز 19 ساله، عامل حمله فلوریدا، دریافت کرده است، واکنش مناسب دهد.

در ماه ژانویه شخصی نزدیک به کروز با تماس با اف بی آی نگرانی خود را درباره تمایل وی برای قتل افراد بیان کرده بود و درباره احتمال تیراندازی در مدرسه فلوریدا به پلیس فدرال هشدار داده بود. اما اف بی آی درباره انتقال این اطلاعات و نگرانی ها به دفتر پلیس میامی جهت بررسی و تحقیقات اقدامی صورت نداد.

بسیاری از قانونگذاران خواستار تحقیقات درباره عملکرد اف بی آی شدند؛ زیرا معتقدند آنها درباره خطر احتمالی تیراندازی در این مدرسه هشدار دریافت کرده و اقدامی نکرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: