خیابان‌های پاریس و لندن جولانگاه هزاران کارتن‌خواب و بی‌خانمان

کدخبر: 2168507

در یک دهه اخیر، تعداد کارتن‌خواب‌هایی که در خیابان‌های شهرهای مختلف انگلیس روزگار می‌گذرانند حدود ۲۰ برابر شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، گزارش ها نشان می دهد که طی 10 سال اخیر شمار کارتن خواب ها و بی خانمان های در شهرهای بزرگ اروپایی همچون پاریس و لندن افزایش بی سابقه ای را تجربه کرده است؛ به گونه ای که مقامات شهری در این دو پایتخت اروپایی تصمیم گرفته اند اقدامات مؤثرتری را برای مبارزه با این بحران اناسنی در پیش بگیرند.

در همین راستا در پاریس از روز جمعه، نزدیک به 2000 نفر مددکار اجتماعی که نزدیک به 1700 نفر از آن ها را افراد داوطلب تشکیل می دهند به کمک کارتن خواب ها رفته اند.

«ان ایدالگو»، شهردار پاریس می گوید کمک به کارتن خواب های شهر پاریس در زمره اولویت های اصلی اوست. پیشتر نیز در کلان شهرهایی همچون نیویورک، مکزیکوسیتی و بروکسل طرح هایی اینچنین برای کمک به کارتن خواب ها انجام شده است.

یورونیوز گزارش داد که در شش هفته گذشته نزدیک به بیست کارتن خواب در خیابان های پاریس جان باخته اند. در حالی که عمر متوسط در جامعه فرانسه 80 سال می باشد ولی عمر متوسط در میان کارتن خواب ها از 48 سال فراتر نمی رود.

همزمان مرگ یک کارتن خواب در ایستگاه متروی وست مینیستر لندن، در نزدیکی پارلمان انگلیس، باعث شده است تا بار دیگر مساله کارتن خواب ها در لندن رسانه ای شده و به موضوع انتقادات مخالفان شهرداری و همچنین دولت محافظه کار بریتانیا تبدیل شود.

در حالیکه در سراسر انگلیس در سال 2005 تنها 400 نفر کارتن خواب بودند، امروز این تعداد به بیشتر از 8 هزار نفر رسیده است. روزنامه گاردین در گزارشی اعلام کرد که در صورت ادامه سیاست های فعلی دولت تا سال 2030 تعداد بی خانمان ها احتمالا از 30 هزار نفر نیز فراتر رود.

طبق سرشماری های دولتی در سال گذشته میلادی تعداد افراد بی خانمان بیشتر از 300 هزار نفر در سراسر بریتانیا بوده است. نزدیک به 120 هزار نفر از این تعداد افراد بی خانمان را جوانان و کودکان تشکیل می دهند.

بحران پناهجویان در سالهای اخیر نیز به مشکلات اضافه شده است و در برخی موارد موجب تنش های فراوان میان پناهجویان بی خانمان و کارتن خواب ها شده است. مثلا در فرانسه، بسیاری از احزاب راست گرای افراطی، از جمله جبهه ملی، که تا قبل از بحران پناهجویان اصلا دغدغه کارتن خواب ها را نداشته اند امروز در نفی حضور سیاست های مهاجرتی ادعا می کنند که تمام بودجه کمک به کارتن خواب ها صرف پناهجویان می شود. البته بارها شهرداری پاریس این اتهامات را رد کرده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: