کویت در صدد اعمال مالیات بر ارزش افزوده

کدخبر: 2168508

دبیرکل شورای عالی برنامه‌ریزی و توسعه کویت از اعمال مالیات بر ارزش افزوده ظرف مدت دو یا سه سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «خالد مهدی» دبیرکل شورای عالی برنامه ریزی و توسعه کویت با اشاره به اینکه نظام مالیاتی امکان مطالبه شهروندان برای دستیابی به خدمات بهتر را فراهم می سازد، گفت که اعمال مالیات در کویت به دو یا سه سال زمان نیاز داد.

مهدی اظهار داشت در دنیا هیچ کشوری وجود ندارد که تمامی اشکال مختلف مالیات ها از جمله ارزش افزوده را اعمال نکند و لذا کویت نیز از این قضیه مستثنی نخواهد بود اما در حال حاضر مسئله زمان و اقدامات مقدماتی ضروری مطرح است.

به نوشته روزنامه «الرأی» کویت، دبیرکل شورای عالی برنامه ریزی و توسعه کویت، وجود یک نظام مالیاتی پیشرفته و قوانین و برنامه های اساسی برای اجرای آن و تحول ریشه ای در فرهنگ جامعه جهت دستیابی به مصرف منطقی را از موارد ضروری انتقال به مرحله اجرایی شدن نظام مالیاتی در کویت برشمرد.

مهدی همچنین تصریح کرد که مالیات ارزش افزوده نیز دارای دو بُعد اساسی است: نخست اینکه منبع درآمد خزانه دولت است و دوم باعث ایجاد یک شیوه مصرفی منظم در جامعه می شود و بر این اساس اجرای آن به تبدیل شدن جامعه از مصرفی بودن به جامعه تولیدکننده نیاز دارد.

کویت تصمیم داشت از اوایل سال جاری میلادی اعمال مالیات بر ارزش افزوده را آغاز کند اما برخی منابع دولتی کویتی دو ماه پیش گفتند که که پیش بینی می شود اجرای این برنامه به نیمه دوم سال 2018 یا اوایل 2019 موکول شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: