شهردار تهران:

ترافیک روح و روان مردم را فرسوده کرده است

کدخبر: 2168659

شهردار تهران گفت: ترافیک، تن، جان و روح مردم را فرسوده کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی در هفدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک گفت: ریشه بسیاری از مشکلات ترافیکی تهران حاکمیت خودرومحوری در برنامه ریزی هاست و به همین دلیل است که در حال حاضر تنها ۲۲ درصد سفرهای درون شهری با حمل و نقل عمومی انجام می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح جامع ترافیک که افق آن پنج ساله است باید سهم حمل و نقل عمومی به ۷۵ درصد می رسید، گفت: در حال حاضر با محاسبه تاکسی، سهم حمل و نقل عمومی زیر ۵۰ درصد است.

شهردار تهران با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل انسان محور گفت: حمل و نقل یکپارچه، استفاده از دوچرخه و دسترسی پیاده به حمل و نقل عمومی برخی از محورهای نگاه انسان محور به موضوعات ترافیکی است، در حالیکه درحال حاضر استفاده از پیاده روها نیز برای شهروندان دشوار است.

نجفی با تاکید بر اینکه سهم حمل و نقل عمومی از سفرهای درون شهری در تهران بسیار پایین تر از سایر شهرها در دنیاست، گفت: باید تلاش کنیم حمل و نقل ریلی شهرهای اقماری به تهران را گسترش دهیم.

شهردار تهران با اشاره به لزوم احیای سرویس ادارات گفت: در سال های گذشته برعکس این رویه رفتار کرده ایم و سرویس ادارات دولتی به خصوص اداراتی که در مرکز قرار دارند، حذف شده است.

وی با اشاره به طرح جدید ترافیک گفت: گفته می شود شهرداری از این محل درآمد بهتری کسب خواهد کرد، در حالی که بر اساس برآوردهای ما، درآمد شهرداری از این محل نسبت به امسال کمتر خواهد بود و تنها کارت های شناوری که ابزار قدرت سیاسی و اجتماعی بدل شده بود، داوطلبانه کنار گذاشتیم.

نجفی با بیان اینکه اجرای یک طرح ساده ترافیکی چنین مقاومت هایی را در پی داشت، گفت: عملیاتی کردن برنامه ها در حوزه ترافیک سخت است.

وی با بیان اینکه به جز اتوبوس و مترو باید به دنبال شیوه های دیگر حمل و نقل عمومی باشیم، افزود: مطالعات احداث ال آر تی انجام شده و باید در حوزه های مرتبط دیگر نیز برنامه ریزی های لازم انجام شود.

شهردار تهران همچنین حرکت به سمت هوشمندسازی را یکی دیگر از محورهای کاهش ترافیک پایتخت عنوان کرد و گفت: تیمی برای مطالعات این بخش انجام شده و مدیریت شهری به این سمت حرکت می کند.

نجفی همچنین به حمایت های دولتی از حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: برنامه های نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی توسط دولت به شدت دنبال می شود. همچنین مجلس نیز تاکنون در لایحه بودجه ۹۷ پیش بینی های خوبی برای توسعه حمل و نقل عمومی کرده، از جمله اجازه استفاده از فاینانس و انتشار اوراق مشارکت.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: