در شورای شهر تهران اتفاق افتاد؛

بحث و اختلاف نظر در مورد نحوه رسیدگی به املاک و اراضی در شورای شهر

کدخبر: 2168666

در جلسه امروز شورای شهر تهران بر سر موضوع نحوه رسیدگی به پرونده املاک و اراضی میان اعضای شورا اختلاف نظر و بحث اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی قبل در جلسه شورای شهر تهران پیشنهادی مبنی بر اینکه اعضای شورا برای نحوه رسیدگی به پرونده املاک و اراضی تصمیم گیری کنند با ۱۷ رای به تصویب رسید.

حال نماینده شهرداری تهران در چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران پیشنهادی داد مبنی بر اینکه تصمیم گیری در مورد املاک و اراضی از شورا گرفته شود و این مسئولیت به کمیسیون تلفیق سپرده شود و به دنبال آن، اختلاف نظر اعضای شورای شهر به اوج خود رسید. سالاری مخالف سرسخت این پیشنهاد علت مخالفت خود را اینگونه بیان کرد: پاشنه آشیل تفاوت ما به شورای شهر قبلی همین رویکرد است. در گذشته شورای شهر مسئولیت املاک و اراضی را به شهردار سپرد و همه شاهد فروش تنها دارایی شهر بودیم.

سالاری با تاکید بر اینکه این تصمیم ما به معنی عدم اعتماد به نجفی شهردار تهران نیست، گفت: وقتی لیست املاک و اراضی به شورا می آید و شورا نقش نظارتی و تصمیم گیرنده دارد و در صحن علنی درباره رسیدگی به پرونده این املاک بحث می شود، بسیاری از رانت ها و فسادها حذف می شوند.

وی تاکید کرد: اگر شورا در این امر کوتاهی کند به معنای بازگشت از رویگرد اصلاح طلبانه است.

حجت نظری با بیان اینکه من به عنوان کسی که هیچ بخشی از شهرداری با من لابی نکرده است، گفت: تمام مصوبات کمیسیون تلفیق باید در صحن شورا مصوب شود.

الویری به عنوان موافق این پیشنهاد گفت: وقتی در اجرا دخالت می کنیم، باعث اختلال در کار دستگاه اجرایی می شویم.

وی تاکید کرد: این امر ربطی به اصلاح طلب و اصولگرایی بودن ندارد.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه هرگونه اختلال در کار شهرداری در کار شورا نیر اختلال ایجاد می کند، گفت: این امر در نهایت باعث اختلال در امر نظارت شورا می شود.

وی در آخر گفت: من هم با این پیشنهاد مخالف هستم.

لازم به ذکر است؛ این پیشنهاد رای نیاورد و همان مصوبه قبلی مبنی بر اینکه هرگونه تصمیم گیری درباره املاک و اراضی نیاز به مصوب شورا دارد، پابرجا ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: