رد پیشنهاد شهردار تهران در شورای شهر

کدخبر: 2168680

اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد شهرداری تهران مبنی بر بررسی لیست املاک تهاتری و فروش در کمیسیون تلفیق را رد کردند و بنابراین شهرداری اگر قصد فروش و یا تهاتر املاک را داشته باشد باید به تایید وتصویب اعضای شورای شهر برسد و در صحن علنی مطرح شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محسن هاشمی در چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: شهرداری تهران پیشنهادی را ارائه کرده است که املاک شهرداری در قالب تهاتر و فروش برای تایید به جای شورای شهر تهران در کمیسیون تلفیق شورا تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: پیش از این در صحن شورا و در بررسی بودجه سال 97 شهرداری تهران موظف شده بود که لیست املاکی که در قالب تهاتر و فروش قرار دارند را برای تایید به شورای شهر تهران ارسال کنند.

وی ادامه داد: به هر حال این پیشنهاد 15 امضای شورا را دارد که باید بررسی شود.

در ادامه امینی نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: در بودجه سال 97 تصویب شد هرگونه فروش و تهاتر املاک باید به تصویب شورا برسد با توجه به اینکه تعداد املاک تهاتری و فروش در سال های مختلف متفاوت است و ممکن است در شورا فرصت بررسی آن نشود.

وی ادامه داد: بنابراین بهتر است این لیست اموال در کمیسیون تلفیق شورای شهر تهران که برگرفته از روسای کمیسیون ها و اعضای هیات رئیسه شورای شهر هستند مطرح شود.

در ادامه بررسی این پیشنهاد محمد سالاری گفت: در دوره گذشته این همه املاک و اراضی به افراد حقیقی و حقوقی واگذار شده است و این اقدام ناشی از اختیاراتی است که شورا به شهرداری داده است و تمامی مجموعه شهرداری تهران درگیر ا ین موضوع هستند.

وی افزود: همین که شورای شهر باید لیست املاک فروش و تهاتری را بررسی کند بسیاری از اقدامات دستوری در این زمینه حذف می شود و بنده با بررسی هایی که با معاونت اقتصادی شهرداری تهران داشتم در طول یک ساعت به توافق رسیدیم که خیلی از املاک شهرداری به فروش برسد یا فروش نرود.

وی ادامه داد: براساس پیشنهاد شهرداری تهران همین اختیار را به کمیسیون تلفیق می دهیم.

سالاری افزود: وقتی که مصوبه شورای شهر مبنی بر اینکه لیست فروش املاک باید در اختیار شورا قرار بگیرد تایید شد همه شهرداری با شورا لابی می کردند و اگر شورا در این زمینه کوتاهی کند برگشت از آرمان های اصلاح طلبانه است.

وی افزود: بسیاری از این لیست اراضی خام فروشی است و بعضی از این ا ملاک نباید به فروش برسد تا به درآمد پایدار برسد.

وی ادامه داد: اگر قرار است این موضوع در صحن شورا بررسی شود منطقی است و شورا می تواند براساس قانون بخشی از اختیارات را به شهرداری بدهد نه اینکه به کمیسیون ها واگذار کند.

در ادامه این جلسه مرتضی الویری رئیس برنامه و بودجه شورای شهر تهران بیان داشت: باید نظارت را از اجرا جدا کنیم، اگر مجری را قبول نداریم مجری باید تغییر کند. اگر ما در اجرا ورود کنیم دو عارضه خواهد داشت که موجب تضعیف کار مجری است.

وی افزود: بنده مدتی هم آن طرف میز بوده ام و اگر مصوبه ای این چنینی آن زمان می آمد احساس می کردم باید بخشی از فعالیت ها را خالی کنم.

وی خطاب به سالاری افزود: بحث اصلاح طلبی و اصولگرایی نکنید نظارت و اجرا باید جدا شود و ما باید نظارت بر کار کنیم.

در ادامه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: حدود 5 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری غیرنقدی است که در همین روش باید تامین شود. و آن چیزی که در آن زمینه منع می شود متوجه شورای شهر خواهد شد.

در ادامه بهار آروین عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، ری و تجریش نیز گفت: باید به مدیریت اجرایی شهر اعتماد داشته باشیم و اگر اشتباهی رخ داد اعتراض کنیم. هیچ کس با شفافیت و اطلاع رسانی درست مخالف نیست و باید هرگونه فروش و تهاتر به اطلاع مردم برسد.

در ادامه پیشنهاد شهرداری تهران به رای گذاشته شد و اکثریت اعضا با آن مخالفت کردند. بنابراین شهرداری براساس لایحه بودجه 97 موظف است لیست املاک فروش و تهاتر خود را به شورای شهر تهران ارائه دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: