بودجه ساخت و تجهیز مراکز اسکان اضطراری تهران در سال ۹۷ صفر است

کدخبر: 2168692

عضو شورای شهر تهران گفت: ساخت و تجهیز اسکان موقت شهروندان بودجه ۷ میلیاردی داشته است که در حال حاضر این بودجه صفر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در ادامه چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران بررسی بخش های هزینه ها و تملک دارایی های مالی و بودجه سال 97 شهرداری تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

به پیشنهاد الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در ردیف های هزینه های تملک و دارایی ها 2 میلیارد تومان جهت احیا و سرمایه ای مبلغ مرمت آرامستان های تاریخی و محلی شهر تهران ذیل ماموریت معاونت خدمات شهری گنجانده شد که این پیشنهاد مورد موافقت اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

پیشنهاد صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران مبنی بر اختصاص 50 میلیارد تومان از محل املاک به تملک و ساماندهی باغات کن نیز در صحن شورا مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، در ادامه جلسه افشین حبیب زاده تذکری را در خصوص سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران مبنی بر اینکه متاسفانه شاهد هستیم طی سنوات اخیر برخی سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران هزینه های فاقد اعتبار خود را جزو دیون تلقی می کنند و پیگیری تسویه آن از محل مذکور است، درخواست کرد که قبل از هرگونه اقدام در جهت تسویه آن و قرار گرفتن در ردیف دیون باید در ردیف مربوطه پیش بینی و پس از تصویب شورای شهر تهران اقدامات لازم صورت گیرد.

در ادامه چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران به پیشنهاد الهام فخاری در جریان بررسی بودجه 97 شهرداری تهران، ساماندهی تشویقی شرایط تعاونی دست فروشان در بازارچه های ویژه رای آورد. برهمین اساس و به پیشنهاد نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران مبلغ 3 میلیارد تومان از محل کاهش ردیف های رفع سد معبر در راستای همکاری با وزارت کار و رفاه اجتماعی جهت ساماندهی تشویقی شرایطی تعاونی دست فروشان در بازارچه های ویژه در مناطق یک، دو، 3، 6، 12 و 16 اختصاص یابد که این پیشنهاد نیز مورد موافقت اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، در ادامه جلسه مجید فراهانی در جریان بررسی بودجه 97 هشدار داد که بودجه ساخت و تجهیز مراکز اسکان اضطراری در بوده 97 شهرداری صفر است.

وی تصریح کرد: ساخت و تجهیز اسکان موقت شهروندان بودجه 7 میلیاردی داشته است که در حال حاضر این بودجه صفر شده است، لذا با توجه به اهمیت این موضوع اختصاص مجدد 7 میلیارد تومان به این بخش دارد.

عضو شورای شهر تهران گفت: سامانه هشدار سریع زلزله بسیار مهم است و با استفاده از این سامانه یک یا دو دقیقه قبل از زلزله اپلیکیشن موجود آلارم زلزله زده می شود و مردم آن حادثه طبیعی را متوجه می شوند و پناه می برند.

فراهانی گفت: این سامانه این قابلیت دارد که آب و گاز را قطع می کند و برای این بخش نیز 8 میلیارد تومان نیاز است که از محل زیباسازی می توانیم برداشت کنیم.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز ادامه داد: این موضوع یک ضرورت است ولی چرا از بودجه خدمات شهری باید برداشت شود بنابراین با توجه به پروژه های شروع شده در خدمات شهری با مشکل تامین نقدینگی مواجه هستیم و در نهایت به دلیل عدم تامین منابع مالی اجرای این پیشنهاد به کمیسیون برنامه و بودجه بازگشت داده شد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: