نهاوندیان در جمع خبرنگاران؛

تعامل میان مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم است/باید انگیزه و مسائل سیاسی کنار رود

کدخبر: 2168798

معاون اقتصادی مجلس گفت: تعامل میان مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم است و باید انگیزه و مسائل سیاسی کنار رود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در حاشیه صحن علنی امروز (یکشنبه 29 بهمن ماه) مجلس پس از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی در مورد سوال از رئیس جمهور در جمع خبرنگاران گفت: پیشینه مشکلات پیش آمده و اقداماتی که بانک مرکزی انجام داد در جلسه امروز مطرح شد و البته مباحث ادامه دارد.

وی هدف از برگزاری این نشست را تعامل میان مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم دانست و ادامه داد: این گونه نشست ها برای حل مشکلات مردم تشکیل می شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برخی از نمایندگان بیان می کنند سپرده افراد زیر ۱۰۰ میلیونی نیز توسط دولت پرداخت نشده اظهار کرد: تصمیماتی که گرفته شده با قوت و جدیت دنبال می شود و گزارش هایی که بانک مرکزی درباره این موضوع داده در هیئت دیگری نیز رسیدگی می شود.

نهاوندیان تصریح کرد: در مورد وظیفه پاسخگویی هم تصمیم گیری شده است و موضوع را تا اجرای کامل مصوبات دنبال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سوال کنندگان از طرح این سوال انگیزه سیاسی دارند یا خیر، گفت: وقتی بحث مشکلات مردم است طبیعتا باید انگیزه و مسائل سیاسی کنار رود.

معاون اقتصادی رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا دولت خبر خوشی برای سپرده گذاران موسسات مالی دارد، گفت: ما با تمام توان برای حراست از حقوق سپرده گذاران این حرکت را آغاز کرده ایم، وقتی سران سه قوه اهتمام کردند به این معنا است.

نهاودیان افزود: کمیته ای از طرف آنان این کار را دنبال می کند. این موضوع نشان دهنده این است که از حقوق مردم باید حراست شود.

وی اضافه کرد: با این حال مسیر باید، به گونه ای باشد که هماهنگی سه قوه در آن تامین شود، رسیدگی های قضایی، همکاری های دستگاه های دیگر نیز بسیار ضروری است، تشکیل این کمیته عملاً تکمیل کننده این هماهنگی ها و همکاری ها است.

معاون اقتصادی رییس جمهوری اضافه کرد: انشاءالله مشکل باقی سپرده گذاران نیز با تشکیل هیئت های تسویه با سرعت بیشتر و هماهنگی بیشتری دنبال می کنیم تا از محل اموال این پرداخت ها انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا روند رسیدگی به این سوال تا این حد به طول کشید، گفت: مهم این است که اقدامات اجرایی در این باره باید با سرعت و جدیت بیشتری انجام شود که الحمدالله انجام شده و هم اکنون در شرایط بهتری نسبت به گذشته هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: