وزیر دفاع آلمان جانشین احتمالی دبیرکل ناتو

کدخبر: 2168846

یک روزنامه آلمانی با استناد به محافل ناتو از احتمال روی‌کارآمدن "اوروزولا فون‌درلاین"، وزیر دفاع آلمان به‌عنوان دبیرکل آینده این ائتلاف نظامی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "اورزولا فون درلاین"، وزیر دفاع آلمان در محافل ناتو به عنوان جانشین احتمالی "ینز استولنبرگ"، دبیر کل فعلی ناتو اعتبار دارد.

روزنامه "دی ولت" آلمان با استناد به محافل ناتو نوشت: در کشورهای عضو این ائتلاف نظامی ارزیابی هایی انجام می شود مبنی بر اینکه "اورزولا فون درلاین" در دو سال آینده جانشینی دبیر کل فعلی ناتو را عهده دار شود. از محافل بلندپایه این ائتلاف نظامی به گوش می رسد که وزیر دفاع آلمان از شهرت عالی در این اتحادیه برخوردار است، بر این اساس وی دارای حس استراتژیک قوی است. وی دارای تخصص بالایی است. همه وزرای دفاع این ائتلاف وقتی که "فون درلاین" حرفی می زند سراپا گوش هستند. وی همچنین از کشورهای کوچک در این ائتلاف نظامی حمایت می کند.

یک دیپلمات بلندپایه ناتو از یکی از کشورهای مهم عضو این ائتلاف نظامی نیز گفته است: آلمان تحت رهبری خانم فون درلاین عملیات در این ائتلاف نظامی را به صورت قابل توجهی تقویت کرده است. ما از این بابت باید قدردان وی باشیم. وزیر دفاع آلمان یک انتخاب خوب برای دبیر کلی آینده ناتو است.

البته بر اساس اطاعات محافل ناتو از طرف ترکیه تردیدهایی در این باره وجود دارد.

احزاب متحد مسیحی و لیبرال دموکرات آلمان از اینکه کشورشان بعد از یک دوره طولانی رهبری ناتو را به عهده گیرد استقبال کرده اند.

دوران دبیرکلی ینز استولنبرگ در ناتو در سال 2020 به پایان می رسد. وی از سال 2014 مسئولیت دبیرکلی ناتو را به عهده دارد. اورزولا فون درلاین در صورت انتخاب شدن به عنوان دبیر کل بعدی ناتو اولین زنی است که این سمت را عهده دار می شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: