"احتمال زنده‌بودن تعدادی از مسافران هواپیمای تهران - یاسوج وجود دارد"

کدخبر: 2169406

رئیس کمیسیون عمران مجلس آخرین از سقوط هواپیمای تهران_یاسوج را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا رضایی کوچکی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه 30 بهمن) در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین اخبار حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج گفت: در روز چهارشنبه مسئولان وزارت رفاه، وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری و نیز تیم امداد و نجات دعوت کرده ایم تا ابعاد موضوع را بررسی کنیم.

  • بیشتر بخوانید:

مأموریت لاریجانی به کمیسیون عمران برای بررسی علل سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج

وی افزود: در جلسه روز گذشته ستاد مدیریت بحران تاکید شده که امداد و نجات در اولویت قرار گیرد، البته احتمالاتی وجود دارد که شاید افرادی در این حادثه را زنده پیدا کنند که ما در جلسه ای که روز چهارشنبه خواهیم داشت بحث های کارشناسی و نقطه نظرات خود را مطرح و ارائه می کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: یک فرضیه وجود دارد و آن این است که معمولا هواپیماها طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری هنگام عبور از قله دنا می بایست 15 هزار پا ارتفاع بگیرند زیرا ارتفاع قله دنا 14 هزار پا است و شرایط این هواپیما هم طوری بوده که می بایست با رعایت این مقررات در فرودگاه یاسوج فرود می آمد.

وی تاکید کرد: دو مسیر غالبا بر سر راه هواپیماهایی که بر فراز دنا عبور می کنند وجود دارد و در مسیری که تراکم ابری وجود داشته از سوی دستگاه های نظارتی به خلبان سختگیری شده تا از این مسیر تردد نکند.

رضایی کوچی با اشاره به سابقه و تجربه خلبان این پرواز تهران - یاسوج گفت: به هر حال برخی اوقات تجربه هم می تواند در لحظه تصمیم گیری حادثه آفرین باشد.

وی نوع هواپیماهای «ای تی آر» را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: ما باید بدانیم از اینگونه هواپیماها چگونه استفاده کنیم و در این مسیر نیز اجازه انتخاب به خلبان برای مسیر دیگری داده می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: فرودگاه یاسوج شرایط خاصی دارد و باید مقررات بیشتر رعایت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هواپیمایی که در مسیر تهران - یاسوج سقوط کرده در حالت عادی نقص فنی نداشته اما مسیر سخت برای عبور هواپیما انتخاب شده است و قطعا هواپیمای نو از هر لحاظ با هواپیماهای کهنه متفاوت است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: