ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مسئولان باید مشکلات مردم را به منافع جناحی و حزبی خود ترجیح دهند

کدخبر: 2169410

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: مسئولان و مجریان کشور باید مشکلات مردم را به اهداف، منافع جناحی و حزبی خود ترجیح دهند.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اشرافی گری و عدم توجه به مستضعفان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در آستانه چهلمین سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی با آسیب شناسی انقلاب سه عنصری که موجب ارتجاع در انقلاب و بازگشت آن به گذشته می شود را مورد تأکید قرار دادند، چرا که در دوران گذشته اصولا سبک زندگی و رفتار سران رژیم شاه مبتنی بر اشرافی گری بود و آنها تمام ثروت ملی را مصادره کرده بودند و در بهترین امکانات زندگی می کردند.

ترقی تصریح کرد: بی توجهی به مستضعفان در جامعه کاملا مشهود بود، به گونه ای که بیش از 50 درصد روستاییان کشور در فقر مطلق به سر می بردند و 80 درصد روستاها حتی راه دسترسی و امکانات اولیه را دارا نبود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: رژیم ستمشاهی به بیگانگان محتاج و نگاهش به خارج از مرزها بود و سلطه ای که آمریکا بر نظام تصمیم گیری کشور ما داشت، نقطه ضعف اصلی رژیم بود، لذا وقتی که در حرکت انقلاب اسلامی مسئولان به سوی این سه آفت حرکت کنند و به جای تکیه کردن بر توانمندی های داخلی برای بیگانگان اشتغال سازی کنند، چنین حرکتی ارتجاعی تلقی شده و باید با آن به عنوان اقدامی ضدانقلابی مقابله شود.

وی ادامه داد: پدیده اشرافی گری و عدم توجه به مستضعفان هم اکنون به وضوح در کشور دیده می شود و برخی از مسئولان به سمت اشرافی گری گرایش پیدا کرده و به محرومان و مستضعفان توجه لازم ندارند و در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها، منافع و مصالح آنها را مدنظر قرار نمی دهند.

ترقی تأکید کرد: برخی مسئولان کشور در مسئله سیاست خارجی به بیگانگان توجه مضاعفی دارند و بیش از اندازه خواسته های آنان را مورد دقت و عمل قرار می دهند، لذا مجموعه این مسائل نشان می دهد که بسیاری از آفت ها در کشور حاکم شده و مسئولانی که چنین رفتاری را در پیش گرفته اند، باید بدانند در جهت خلاف آرمان های انقلاب حرکت می کنند و در نهایت ادامه این مسیر منجر به بازگشت به نقطه اول انقلاب خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اذعان کرد: باید چنین مسئولان ناشایستی از پست های خود برکنار شوند و اگر رفتار خود را اصلاح نکردند، لازم است در سیستم اداری کشور تسویه شوند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ترجیح مدیریت جهادی بر دیوان سالاری اظهار کرد: دیوان سالاری به این معناست که ما کاری را که می توانیم در ظرف مدت کوتاهی برای مردم انجام دهیم، آن را طولانی کنیم و یا خدماتی که با یک الی دو امضاء می تواند برای مردم انجام شود، آنها را برای 100 امضاء به این طرف و آن طرف نکشانیم.

ترقی خاطرنشان کرد: در جوامعی که به لحاظ سیستم اداری توسعه پیدا کرده اند بوروکراسی را در سیستم اجرایی کاهش داده اند، به عنوان مثال وقتی شخصی برای فروش یک واحد مسکونی به دستگاه ذیربط مراجعه می کند، به وی گفته می شود که باید از چندین جا استعلام دریافت کند؛ در حالیکه تمامی این روندها می تواند از طریق سیستم های مکانیزه که البته در کشور ما نیز موجود است به حداقل ممکن برسد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اذعان کرد: این مسائل نشان می دهد که دیوان سالاری بر کشور ما حاکم است و نتیجه ای جز اطاله وقت و نارضایتی مردم ندارد و در بسیاری از موارد نارضایتی ها تا جایی پیش می رود که حتی برخی از خیر کاری که می خواهند انجام دهند، می گذرند.

وی با اشاره به لزوم بکارگیری مدیریت جهادی در دستگاه های کشور، تصریح کرد: حاکم شدن مدیریت جهادی در کشور میسر نخواهد بود، مگر آنکه مسئولان کشور روحیه جهادی داشته باشند و دیوان سالاری به هیچ وجه با روحیه جهادی در یک مسیر قرار نمی گیرد، چرا که اگر مدیریت جهادی در کشور حاکم شود، امور مردم با سریعترین وضعیت ممکن انجام خواهد شد و چنین سیستمی دارای تدبیر و سرعت عمل همزمان است.

ترقی بیان کرد: مسئولان و مجریان کشور باید مشکلات مردم را به اهداف و منافع جناحی و حزبی خود ترجیح بدهند و در واقع وقتی مسئولی می خواهد تصمیم مهمی مانند عوض کردن استاندار و یا فرماندار انجام دهد، باید منافع مردم را مقدم بر مصالح جناحی خود بداند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: گاهی برخی مسئولان که در رده های سیاسی و دستگاه های دولتی قرار دارند، بخاطر در نظر گرفتن منافع جناحی خود فردی را در سمتی منصوب می کنند که هیچ سابقه اجرایی مرتبطی ندارد و طبیعتا این مسئله برای عموم مردم جامعه مشکل به وجود می آورد، لذا روی صحبت مقام معظم رهبری با تمام کسانی است که براساس منافع جناحی خود برای مسائل مهم کشور تصمیم می گیرند و لازم است که این بی تدبیری ها مورد اصلاح قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: