میرسلیم در گفت‌و‌گوی مشروح با فارس:

حضور و نداى مردم در ۲۲ بهمن بهترین همه‌پرسى بود/ دولت دست رقباى انتخاباتى را از خدمت کوتاه کرده است

کدخبر: 2169413

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه دولت با توهم رقابت دیگر نامزدهاى انتخاباتى و تنگ نظرى وارد صحنه عمل شده است، گفت:‌ آنها در عمل مبادرت به حذف رقباى انتخاباتى و کوتاه کردن دست آنها از خدمت کرده‌اند.

گروه احزاب خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی در جریان سخنرانی خود به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب از رفراندوم سخن گفت، اظهاراتی که تلویحاً 3 سال قبل نیز از زبان رئیس جمهوری بیان شده بود؛

حسن روحانی ضمن بیان اینکه «اگر جایی ما باهم بحث داریم باید به اصل 59 قانون اساسی مراجعه کنیم. اصل 59 قانون اساسی می گوید در برخی موارد قانون گذاری و اعمال قوه مقننه در مسائل مهم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، مراجعه به آرای مستقیم مردم است. اگر در دو تا مسئله اختلاف نظر داریم، جناح ها اختلاف دارند، دعوا و شعار ندارد، صندوق آرا را بیاوریم و طبق اصل 59 قانون اساسی هر چه مردم گفتند، به آن عمل کنیم، این ظرفیت قانون اساسی ما است و باید به ظرفیت های قانون اساسی مان عمل کنیم» اظهاراتی نیز پیرامون عملکرد رقبای انتخاباتی اش داشت موضوعی که باعث شد به لحاظ رعایت اصل تضارب آرا به سراغ سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه برویم و دیدگاه این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را نسبت به سخنان اخیر رئیس جمهوری بشنویم.

مشروح این گفت و گو در ادامه می آید:

فارس: اخیراً آقای روحانی گفته اند «رأى مردم است که منتخب را مى سازد ، رقابت را کنار بگذاریم»، آیا شما به عنوان رقیب انتخاباتی آقای روحانی هنوز درحال رقابت با ایشان هستید؟

میرسلیم: اولاً رقباى ایشان چه کسانى بودند؟ آقای هاشمى طبا که قبل از رأی گیری اعلام کرد خودش به ایشان رأى مى دهد پس رقیب او محسوب نمى شود؛ جناب آقاى رئیسى هم بیکار نیست که بخواهد وقتش را صرف رقابت با ایشان بکند؛ ساماندهى امور آستان قدس رضوى حقاً به اندازه اداره یک کشور اهتمام نیاز دارد و وقتى ان شاءالله به ثمر برسد؛ غیرازآن که همه شیفتگان حضرت على بن موسی الرضا (ع) بهره مند خواهند شد و کمک شایانى نیز به پیشرفت کشور خواهد شد، بدون آن که بارى بر دولت باشد و برعکس.

*دولت الزامات خیر دیدن از برکات آستان قدس رضوى را فراهم کند

به نظر من این دولت است که باید الزامات خیر دیدن از برکات آستان قدس رضوى را فراهم کند؛ پس رقابتى در بین نیست؛ اما اگر منظورشان از رقیب، اینجانب است اشتباه بزرگى است؛ من به صراحت انتخاب شدن ایشان را تبریک گفتم و قبل از همه اعلام کردم که آمادگى همکارى را از صمیم قلب براى موفقیت ایشان دارم، نه از این رو که به شخص ایشان علاقه ویژه اى داشته باشم یا از نقاط قوت و ضعف ایشان خبر نداشته باشم بلکه ازاین جهت که آنچه باید در جمهورى اسلامى ایران انجام گیرد بسیار عظیم و مهم است و یقین داشتم و دارم که خارج از توانایی هاى یک نفر و گروهى از افراد نزدیک به ایشان است و جز با همدلى و همکارى تمام کسانى که معتقد به این نظام مقدس و قانون اساسى آنند میسر نیست.

*دولت دست رقباى انتخاباتى خود را از خدمت کوتاه کرده است

بنابراین بنده با تمام اخلاص و صداقت گفتم که از هیچ کوششى براى موفقیت رئیس جمهوری دریغ نمى کنم چون به پیشرفت و موفقیت کشور اعتقاد دارم ولى متأسفانه دولت دوازدهم با توهم رقابت دیگر نامزدهاى انتخاباتى و تنگ نظری وارد صحنه عمل شده است و در عمل مبادرت به حذف طرفداران رقباى انتخاباتى و کوتاه کردن دست آن ها از خدمت کرده است.

به نظر اینجانب ایشان باید از این نوع نگرش و تفکر خارج شود و خادم را از خائن درست تشخیص دهد و خود را از کمک کسانى که موفقیت او را به خاطر اعتلاى نظام جمهورى اسلامى می خواهند محروم نکنند و آنچه خود دارد از بیگانه تمنا نکند. اشکال در تنگ نظری برخى از همکاران خود ایشان است و نه در رقبا!

فارس: رئیس جمهور بر مراعات قواعد سیاسى جهانى تأکید کردند و گفت هرکس انتخاب شده منتخب مردم است و باید کینه ها را رها کنیم و سخن ناروا نگوییم، نظر شما درباره این اظهار نظر چیست؟

میرسلیم : این سؤال را بنده هم دارم، ما چرا باید نسبت به رئیس جمهوری که حکم او را مقام معظم رهبرى تنفیذ فرموده اند، قواعد سیاسى را مراعات نکنیم؟

ایشان باید هر روز به خود یادآورى کند که فقط شیخ حسن روحانى نیست، رئیس جمهوری اسلامى است و باید شئون ریاست جمهورى را هم مراعات کند و در درجه اول از اعضاى هیئت وزیران بخواهد که به آنچه ایشان در سخنرانى خود آرزو کرده است عمل کنند و پایبند باشند، از سوءظن دست بردارند، کینه از دل خود بزدایند، دیگران را رقیب نپندارند و بنا را بر حذف آن ها نگذارند، با مردم صادق باشند و آمار درمانی را در گزارش هاى مردمى خود کنار بگذارند و بدانند بدون سرمایه اعتماد مردم به هیچ دستاوردى نمى رسند و برعکس با فروتنى نسبت مؤمنان به این جمهورى اسلامى مى توانند پشت همه دشمنان داخلى و خارجى ما را به خاک بمالند.

ایشان باید مرتباً به خود یادآورى کند که این سه سال و چهار ماه که برایش باقی مانده به سرعت سپرى مى شود و نباید فرصت هاى طلایى خود را در جلب مشارکت مردم و برطرف کردن بن بست ها و جستجوى راه حل براى مشکلات با لفاظى هاى بی ارزش و سوءظن های بی مورد از دست بدهد. بی توجهی به سیاست هاى کلى مصوب و عدم اجراى برنامه و تدوین بودجه نامتعادل و عدم برخورد با فساد و مهار نکردن حقوق های نجومى و رها کردن سیاست های اصل ٤٤، مسائل کوچک نیستند که بخواهیم رها کنیم.

از سوی دیگر چاره جویی معضل آلودگى هوا موضوعى فنى است، سخنرانى آن را رئیس جمهور وقت در ١٣٨٠ انجام داد، در این فاصله ما باید راه حل های فنى مهار آلاینده ها را به اجرا می گذاشتیم تا مردم امروز گرفتار این همه مصیبت که بخش عمده ای از سال را به تعطیلى می کشاند و خسارت های هولناک جانى و مادى به بار می آورد نشوند.

*دولت بگوید چه کار مؤثری برای آلودگی هوا انجام داده است

ایشان نباید گله کند و بگوید هواى کلان شهرها آلوده است و مصرف انرژى ما قابل قبول نیست و عقب ماندگی هایی داریم؛ باید بگوید چه کار مؤثرى انجام داده و چه برنامه ای براى آینده دارد و چگونه از قابلیت های موجود فنى کشور و نیز مشارکت مردم می خواهد براى رسیدن به هدف ، استفاده کند. سخنرانى کافى است، به عمل کار برآید.

*تجدیدنظرطلبان خیرخواه نظام نیستند

فارس: البته آقای روحانی گفت هرکه قانون اساسى را قبول دارد انقلابى است و همه باید به قانون اساسى عمل کنیم.

میرسلیم: حتماً و این ادعاى خود ماست، منتها ایشان باید خود را از دامى که تجدیدنظرطلبان برایش مى گسترانند برهاند؛ تجدیدنظرطلبان خیرخواه نظام نیستند هرچند نام اصلاح طلبی را به یدک می کشند؛ اصلاح طلب حقیقى کسى است که در قالب همین قانون اساسى به تحلیل راستین اشکالات اجرایى مدیریت کشور بپردازد و براى بهبود آن طرح و برنامه ارائه دهد نه آن که فتنه برپا کند و علی رغم اثبات عدم مقبولیت پندارهایش نزد عموم مردم، با لجبازى بر موضع نادرست خود پافشارى کند و امکانات کشور را معطل بگذارد یا به حاشیه بکشاند و بر باد دهد.

من متواضعانه به همه آن ها نصیحت می کنم دست از این تجدیدنظرطلبی بیهوده 28 ساله خود بردارند و چشم خود را بر روى اراده محکم این مردم قهرمان در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامى بگشایند و براى تحقق آن آرمان ها با مردم همگام شوند و بیش از این عرض خود نبرند و موجب زحمت براى خادمان نظام نشوند.

*حضور و نداهاى واضح مردم خود بهترین همه پرسی بود

فارس: اخیراً انتقادات زیادی به اظهارنظر رئیس جمهور درباره بحث رفراندوم مطرح شد، نظر شما درباره برگزاری همه پرسى چیست؟

میرسلیم: هرکس چشم حقیقت بین خود را روز ٢٢بهمن باز مى کرد و چهره های بانشاط و مصمم مردم حاضر درصحنه را در شهرها و روستاهاى کشور می دید، حیا مى کرد از این که در مقابل آن حضور یکپارچه و استوار دم از همه پرسی بزند؛ آن حضور و نداهاى واضح مردم خود بهترین همه پرسی بود، آفتاب آمد دلیل آفتاب؛ هنوز براى عده ای مفهوم آزادى اندیشه روشن نیست و آن را با آزادى توطئه و براندازى نظام اشتباه می کنند؛ همه صحبت از آزادى می کنند ولى این کجا و آن کجا؟!

کسى با سرمایه گذاری مخالف نیست تا براى اجرایى کردن آن نیاز به همه پرسی باشد ولى چشم دوختن به سرمایه گذار خارجى و تنها راه نجات کشور را استفاده از سرمایه گذار خارجى دانستن خطاست. چرا نمى خواهیم خود را باور کنیم و از سرمایه گذاران ایرانى و فناوران خود استفاده کنیم؟ چرا با تنگ نظری هم میهنان خود را طرد مى کنیم و سپس با چشم حسرت زده به سرمایه گذاران خارجى می نگریم؟

*موضوع شبکه هاى اجتماعى نیاز به همه پرسی ندارد

هفت ماه گذشته عملاً با همین خیال باطل از دست رفت؛ تا کى باید شاهد این همه بی توجهی به قابلیت های خودى باشیم و به سراغ همه پرسی براى استقبال از سرمایه گذار خارجى برویم. موضوع شبکه هاى اجتماعى نیز نیاز به همه پرسی ندارد برعکس دولت باید امروز پاسخگوى بی توجهی خود در چهار سال گذشته نسبت به موضوع مهم شبکه های اجتماعى پیام رسانی باشد؛ دولت یازدهم متناسب بااهمیت این موضوع اهتمام نورزید و کشور را مجهز به شبکه اطلاع رسانی مطمئن میهنى که اختیاردار آن بیگانگان نباشند و نتوانند از آن به هر مناسبتى یا به هر بهانه اى و به دلیل هر ضعف و کاستى که در شرایط تحریم ممکن است براى کشور پیش آید سوءاستفاده کنند، نکرد؛ این کمال ساده لوحی است که صرفاً فواید شبکه اجتماعى در اشتغال آفرینى نوین مطرح بشود ولى خباثت هایى که براى از بین بردن ایمان و اعتقادات انقلابى و اتحاد و یکپارچگى مردم به پرچم داری مقام معظم رهبرى عیان می شود نادیده بگیریم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: