بررسی عملکرد تیم «هاوش گنبد» در لیگ برتر والیبال؛

لزوم حمایت از بلندقامتان ترکمن‌صحرا / پتانسیلی که نباید بسوزد!

کدخبر: 2169803

تیم والیبال هاوش گنبد با وجود مشکلات مالی فراوان موفق شد به پلی‌آف راه پیدا کند، اما در نبرد با متمول‌ترین تیم لیگ از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، در بین تیم های راه یافته به مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال ، حضور «هاوش گنبد» یکی از اتفاقات خوب این دوره از مسابقات لیگ برتر والیبال بود. گنبدی ها در شرایطی توانستند به عنوان هشتمین تیم سهمیه حضور در مرحله پلی آف لیگ برتر را تصاحب کنند که از همان ابتدای مسابقات با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کردند.

این تیم در شرایطی لیگ را آغاز کرد که از هفته دوم به بعد وضعیت نامطلوبی داشت تا جایی که حتی در بازی مقابل تیم کاله حضور پیدا نکرد تا اولین باخت فنی لیگ برتر به نام این تیم ثبت شود. عدم حضور مدیران لایق و شایسته بالای سر تیم گنبد این تیم را از همان ابتدا وارد بحران کرد، با این حال بازیکنان با غیرت گنبدی از جان و دل برای تیمشان مایه گذاشتند و در نهایت توانستند به جمع هشت تیم برتر راه پیدا کنند.

در مرحله نخست پلی آف بر اساس برنامه از پیش تعیین شده گنبدی ها باید به مصاف تیم والیبال بانک سرمایه یعنی تیم نخست صعود کننده می رفتند. جدالی که در واقع نبرد پرستاره ترین و پولدارترین تیم لیگ با تیمی بود که بیشترین مشکلات مالی را در طول فصل داشت و بزرگ ترین و تنها سرمایه ش نه بازیکنان ملی پوش و ستاره بلکه هواداران همیشه همراه و جمعی از بازیکنان جوان بومی بود.

پیش از آغاز مسابقات مرحله پلی آف پیش بینی می شد که تیم سرمایه کار سختی نخواهد داشت با این حال شاگردان مصطفی کارخانه در تیم پرستاره پایتخت، چندان هم آسان گنبد را شکست ندادند. با وجود اینکه از نظر مهره تیم سرمایه با فاصله نجومی نسبت به هاوش گنبد برتری داشت اما هاوشی ها سخت کوشیدند و حتی در یک ست نتیجه را 28 بر 26 واگذار کردند! بر اساس همه آن چیزی که کاملا پیش بینی می شد ، گنبدی ها در مرحله نخست پلی آف در دو بازی نتیجه را به بانک سرمایه واگذار کردند و به عنوان بازنده سربلند لیگ سی و یکم را به پایان بردند. تیمی که با کوهی از بحران و مشکلات لیگ را آغاز کرد و با همه مشکلات تا روز پایانی خود را کشاند و در نهایت از صعود به جمع چهار تیم برتر بازماند.

**بازیکنانی بومی با دست خالی و پشتوانه ای به نام «تماشاگر»

تیم هاوش گنبد در نیم فصل نخست بازیکنانی مانند علیرضا نادی و بهزاد حیدرشاهی را در ترکیب خود داشت و در ابتدای فصل جبار قوچان نژاد هدایت این تیم را بر عهده گرفته بود. با این حال تغییرات مدیریتی، بی برنامگی و بی سر و سامانی این تیم موجب شد این نفرات در همان ابتدا از جمع گنبدی ها جدا شوند. تغییر و تحولات رخ داده در تیم گنبد در نیم فصل دوم این تیم را در مسیری جدید قرار دارد. بازیکنان بومی گنبد با هدایت رامین بابایی به لیگ بازگشتند و توانستند بهتر از قبل عمل کرده و نشان دهند شهر گنبد چه پتانسیل بالایی در والیبال دارد.

شهری که ستاره های خطه اش همچون فرهاد قائمی، رسول آقچه لی، میکاییل تاجر، ادریس دانشفر، اسماعیل مسافر و ... را به والیبال ملی ایران معرفی کرده است. بازیکنانی که در تیم های بزرگی مانند پیکان، شهرداری تبریز و کاله حضور دارند. به اعتقاد برخی کارشناسان نیم فصل دوم لیگ سی و یکم، آغاز شکوفایی مجدد والیبال گنبد بود. جایی که بازیکنانی نظیر کمال قریشی یا بنیامین ایگدری 19 ساله را به والیبال ایران معرفی کرد. بازیکنی که در بازی مقابل بانک سرمایه درخشید و انتظار می رود مربیان تیم ملی به این بازیکنان نگاه ویژه تری داشته باشند و فرصت حضور در تیم های ملی را برای این نفرات فراهم کنند.

لزوم حمایت از بلندقامتان ترکمن صحرا / پتانسیلی که نباید بسوزد!

مسئولان استان گلستان باید به تیم شان پیش از قبل اهمیت دهند. تیمی که با درخشش در این فصل از مسابقات و حضور در پلی آف نشان داد شایستگی توجه و رسیدگی را دارد و اگر دغدغه های مالی این تیم کاهش پیدا کند می تواند با همین بازیکنان بومی در جمع بهترین های لیگ قرار بگیرد.

**انتقاد تند ستاره گنبدی والیبال از وضعیت نامطلوب والیبال در گنبد

فرهاد قائمی بدون شک موفق ترین ستاره اهل ترکمن صحرا در والیبال ایران به شمار می رود. بازیکنی که والیبالش را در شهر گنبد آغاز کرد و خیلی زود با ارائه توانمندی هایش به تیم ملی راه یافت و به ستاره جدانشدنی تیم ملی ایران تبدیل شد.

بازیکنی که این روزها در ترکیب تیم بانک سرمایه برای بالا بردن سومین جام قهرمانی می جنگد اما به شدت نگران وضعیت والیبال در شهرش است. قائمی به شدت از وضعیت حمایت مسئولان گنبد از تیم هاوش انتقاد می کند: « تیم هاوش با وجود همه نداری ها و با پشتوانه تماشاگران و غیرت و تعصب بازیکنان و کادر فنی اش توانست به پلی آف راه پیدا کند.

امیدوارم که مسئولان استان گلستان و شهر گنبد ارزش این موفقیت تیم هاوش را متوجه بشوند و دست از وعده وعیدهای تو خالی و بی اساس بردارند. مسئولان باید به خودشان بیایند چند سال است که همه خودشان را به نفهمی زده اند و این تیم را به درستی حمایت نمی کنند.حق این تماشاگران و حق این بازیکنان نیست که اینچنین برخوردهایی را شاهد باشند.

بازیکنانی که در گنبد بازی می کنند بیشتر از اینکه تمرکزشان روی این باشد که از نظر فنی خود را ارتقا دهند باید به این فکر کنند که چک هایشان چه زمانی پاس می شود. این شان بازیکن والیبال نیست. این شان یک ورزشکار نیست. لطفا کمی هم به فکر والیبال شهر گنبد باشید.»

لزوم حمایت از بلندقامتان ترکمن صحرا / پتانسیلی که نباید بسوزد!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: