«قضیه فیل و فنجان» مجددا منتشر شد

کدخبر: 2170105

«قضیه فیل و فنجان» کتابی علمی از نورالدین زرین‌کلک است که در قالب داستان به بیان مفاهیم کوچک و بزرگ به کودکان می‌پردازد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری، نورالدین زرین کلک در اثر خود با روایتی داستانی در مورد پسرکی به نام «بهمن» به آموزش برخی مفاهیم ریاضیات و معرفی شهر اصفهان به کودک پرداخته است.

بر همین اساس، « قضیه فیل و فنجان » دو کتاب است که از دو سو گشوده می شود و امکان خوانش یک باره را به مخاطب می دهد. از یک سو فیل و نسبت او با فنجان عنوان می شود و قد بهمن با چیزهای بزرگ تر سنجیده می شود. در سوی دیگر کتابی قرار دارد که از چپ به راست گشوده می شود و به نسبت مورچه و فنجان می پردازد. بهمن در کتاب دیگر با چیزهای کوچک تر که بخشی از آن ها در اعضا و جوارح او هستند مقایسه می شود. از همین رو سفر به عالم درون و بیرون، ماهیت اصلی کتاب است. در پایان هر کتاب نیز داده های دقیق هر مکان و رویداد برای آشنایی هر چه بیش تر مخاطبان عنوان شده است.

بنابر این گزارش، از عکس و تصویرسازی برای مصور شدن این کتاب ۷۲ صفحه ای استفاده شده است.

برای خوانش این کتاب می توان دو صفحه یکسان از هر دو کتاب را هم زمان مطالعه کرد یا پس از پایان یک کتاب، به سراغ دیگری رفت.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «بزرگ تر از بهمن، اتاق و خانه ی او و شهر اصفهان است. کشور ایران که تقریبا ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، نزدیک به ۸ هزار بار بزرگ تر از شهر اصفهان است. اگر خاک ایران را بین مردم آن تقسیم کنیم، به هر زن و مرد و بچه به تنهایی، ۶۰ برابر خانه بهمن، یعنی تقریبا ۲ هکتار و نیم، [بر اساس جمعیت سال نشر کتاب] زمین می رسد.»

«قضیه ی فیل و فنجان» اولین بار در سال ۱۳۸۵ به چاپ رسید و اکنون با ویرایش جدید منتشر شده و شمارگان آن به ۲۲ هزار نسخه رسیده است.

گفتنی است؛ این کتاب برای گروه سنی «ب» و «ج» (۶ تا ۱۱ سال) مناسب است، تصویرگری آن را هاله لادن بر عهده داشته و با قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان قابل خریداری از تمامی فروشگاه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: