به بهانه اجرای "کارد،ترنج،زلیخا"

این نمایش از عشق سخن می گوید

کدخبر: 2170115

« " کارد ، ترنج ، زلیخا " از عشق سخن می گوید، امید که بتوانیم پیوند دهنده ی مدل و جان فرهیختگان و هنردوستانی باشیم که به تماشای این اثر مینشینند.»

کارگردان نمایش "کارد، ترنج، زلیخا" یادداشتی در اختیار ایسنا قرار داده است که در آن به چگونگی آماده شدن این نمایش و ویژگیهای آن پرداخته است.

احمد ایرانی خواه در این یادداشت نوشته است : « تئاتر کارد ، ترنج ، زلیخا وضعیت زیباشناختی است که با ویژگیهای یک تراژدی مدرن طراحی شده و این وضعیت، هم در ساختار نمایشنامه، هم درشکل اجرایی با عاطفه زیباشناختی زمان امروز درآمیخته، چراکه جوهر تراژدی به یاری دو نیروی متضاد ترس و شفقت، انسان را وامیدارد لحظاتی فارغ از موضوعات نفسگیر روزمره، عمیق بیاندیشد.

از ویژگیهای این اثر، میتوان به زبان متفاوت نمایشنامه و بازیگران بسیار برجسته و توانمند، اشاره کرد. بازیگرانی که به راستی ، نمونهی کامل یک بازیگر حرفهای تئاتر را به نمایش میگذارند، آن هم در زمانهای که به نظر می رسد در برخی آثار، بازیگری تئاتر به قهقراء رفته و افرادی با غرغره کردن دیالوگ و راه رفتن روی صحنه ، خود را بازیگر حرفه ای تئاتر می دانند!

حاصل شش ساعت تمرین روزانه در مدت پنج ماه و نگارش نمایشنامه در طی تمرین ، تحقق اجرای " کارد ترنج، زلیخا" ست. تلاش شد از همه ی امکانات حرفه ای آنگونه که در توان و اختیار گروه بود به بهترین شکل ممکن، استفاده شود. صمیمانه از تک تک عزیزانی که با سعه صدر و همدلی،کنارمان ماندند سپاسگزارم .

" کارد ، ترنج ، زلیخا " از عشق سخن می گوید، امید که بتوانیم پیوند دهنده ی دل و جان فرهیختگان و هنردوستانی باشیم که به تماشای این اثر می نشینند، چراکه اندیشمند بزرگ ، افلاطون به درستی می گوید: عشق پیوند دهنده ی همه ی جهان است.»

نمایش «کارد، ترنج، زلیخا» به نویسندگی ملیحه مرادی جعفری و کارگردانی احمد ایرانی خواه است که ساعت ۱۹:۳۰ به مدت زمان ۱۱۰ دقیقه و قیمت ۲۵ هزار تومان روی صحنه رفته است.

هدی نوری زاده، میثم جهانگیری، امین اکبری نسب، علی آسترکی بازیگران این نمایش هستند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: