مقاله محققان دانشگاه شریف در رده اول مقالات داغ "الزویر"

کدخبر: 2170217

مقاله دو محقق دانشگاه صنعتی شریف در رده اول پراستنادترین مقاله در بین تمام مقالات منتشر شده در بازه پنج ساله یکی از نشریات معتبر "الزویر" قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، مقاله مشترک دکتر مهدی نجفی و دکتر کورش عشقی دو عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف در رده نخست پراستنادترین مقاله در میان تمام مقالات منتشر شده در بازه زمانی پنج ساله 2017 -2012 (مجله Transportation Research:Part E) قرار گرفت.

این مجله یکی از مجلات بسیار معتبر انتشارات Elsevier در حوزه حمل‌ونقل است و مقاله مذکور که با همکاری دکتر "دلارت" از هلند نوشته شده است، در سال گذشته نیز حائز رتبه دهم در بین تمام مقالات شده بود که امسال با یک جهش قابل توجه در تعداد استناد موفق به کسب رتبه اول شد. ترجمه عنوان این مقاله "ارائه یک مدل چند هدفه پایدار جهت برنامه‌ریزی اقدامات لجستیکی در فاز پاسخ به زلزله" است. دکتر مهدی نجفی، استادیار دانشکده مهندسی صنایع در توضیح این مقاله گفت: در اغلب موارد به هنگام وقوع زلزله، منابع در دسترس در محل وقوع جهت پاسخ‌گویی و امداد بسیار کمتر از میزان مورد نیاز است. از این رو در چنین شرایطی سازمان‌های امدادی باید از منابع موجود به صورت کارا استفاده کنند تا بتوانند بهترین نتایج قابل حصول را از فرایند امداد داشته باشند.

وی افزود: همچنین معمولا این نوع سازمان‌ها در شرایط وقوع بحران‌هایی نظیر زلزله با عدم دسترسی به اطلاعات دقیق مواجه هستند که این عدم دقت در اطلاعات خود می‌تواند منجر به تشدید پیچیدگی‌های مساله برنامه‌ریزی در شرایط بحرانی وقوع زلزله شود. لذا در این مقاله مدلی ارائه شده است که بتواند برنامه‌ریزی‌های ضروری را با اهداف انتقال سریع مصدومان به بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی و نیز ارسال کالاها و خدمات لازم به آسیب‌دیدگان و مصدومان حادثه بصورت کارا ارائه دهد.

دکتر نجفی تصریح کرد: چنین مدل‌هایی می‌تواند در هنگام بروز زلزله‌هایی نظیر زلزله اخیر کرمانشاه به مسئولان مربوطه در جهت تصمیم‌گیری بهتر در شرایط ناپایدار و بحرانی وقوع زلزله کمک کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: