با مخترعین ایرانی؛

جلوگیری از ورشکسته شدن بانک‌ها به کمک فناوری‌های نوین

کدخبر: 2170221

یکی از شرکت‌دانش‌بنیان موفق به تولید نرم‌افزار بانکی شده است که نقدینگی بانک‌ها را مدیریت و از ورشکسته شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت ها و همچنین به واسطه طرح های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش بنیانی بپردازد که توسط این شرکت ها تولید شده است.

یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به تولید نرم افزاری در حوزه مدیریت ریسک نقدینگی بانک ها شده است که بر اساس آن از ورشکستگی احتمالی بانک ها جلوگیری می شود.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه فناوری های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نرم افزار دانش بنیان اظهار کرد: به کمک این نرم افزار می توانیم ورودی و خروجی بانک ها را اندازه گیری کنیم، یعنی ریسک نقدینگی آنها را مدیریت کرد.

وی در خصوص چگونگی کارکرد این نرم افزار بیان کرد: بانک ها به طور معمول به جذب سرمایه و سپرده گذاری می پردازند، آنها در مقابل سپرده گذاری که انجام می دهند به مشتری خود تعهد دارند و اگر نتوانند به تعهد خود عمل کنند ورشکسته می شوند کاری که این نرم افزار انجام می دهد این است که ریسک نقدینگی آن ها را محاسبه می کند و اجازه ورشکستگی به آنهانمی دهد.

بررسی درآمد و سپرده گزاری بانک ها توسط شرکت های دانش بنیان

مدیر این شرکت دانش بنیان ادامه داد: اگر تمام سپرده گذاران پول خود را به یک باره از بانک بیرون بکشند، بانک دیگر هیچ پولی نخواهد داشت و همین موضوع سبب ورشکسته شدن آن می شود؛ این نرم افزار در شرایطی مختلف نقدینگی بانک و میزان سپرده گذاری و سرمایه گذاری را مشخص می کند و بر اساس آمار موجود به بانک اطلاع می دهد میزان نقدینگی اش چه قدر است و چه اندازه احتیاج به جذب سرمایه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چندین بانک از این نرم افزار استفاده می کنند، یادآور شد: چهار بانک کشور از این نرم افزار استفاده می کنند و توانستند نقدینگی خود را مدیریت کنند و از ورشکسته شدنشان و یا ایجاد هر گونه مشکل مالی جلوگیری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: