علت کشته شدن ۴ سرباز آمریکایی در حمله تروریست‌ها در نیجر مشخص شد

کدخبر: 2170405

نتایج یک تحقیقات، علت کشته شدن ۴ سرباز آمریکایی در حمله ناگهانی تروریست‌ها در نیجر در سال ۲۰۱۷ را مشخص کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج تحقیقات انجام شده در خصوص کمین مرگبار در منطقه تونگو تونگو واقع در کشور نیجر علیه نیرو های آمریکایی در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد اشتباه یک فرمانده نیرو های آمریکایی، که به سربازان این کشور دستور داده است خارج از حوزه ماموریت خود دست به اقدام بزنند، به مجموعه ای از حوادث منجر به مرگ چهار سرباز آمریکایی و پنج سرباز اهل نیجر منجر شد.

در گزارش بررسی علل مرگ سربازان آمریکایی ، که بدست مرکز فرماندهی نیرو های آمریکایی در آفریقا (آفریکام) تهیه شده و در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده، آمده است این عملیات در ابتدا یک عملیات با خطر کم دسته بندی شده بود؛ چرا که نیرو های آمریکایی در نیجر مجاز به دست زدن به اقداماتی که گمان می رود به احتمال درگیری با دشمن بینجامد، نیستند.

مرگ این سربازان باعث ایجاد تنش های زیادی در واشنگتن شد و حتی برخی مقامات ارشد سیاسی امریکا از حضور نیرو های این کشور در نیجر اظهار بی خبری کردند. لیندزی گراهام، سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی، در آن زمان گفت: «من اصلا نمی دانستم آمریکا هزار سرباز در نیجر دارد. این جنگی بی پایان است که محدودیت زمانی یا جغرافیایی ندارد. ما نمایندگان کنگره نمی دانیم از لحاظ نظامی در دنیا کجا قرار داریم و چه کاری انجام می دهیم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: