ایمن عوده:

ائتلاف مستقیم بین عربستان واحزاب راست اسرائیلی شرم آور ومحکوم است

کدخبر: 2170409

رئیس گروه فهرست مشترک عربی در کنست رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه ائتلاف مستقیمی بین عربستان سعودی و احزاب راست اسرائیلی وجود دارد این ائتلاف را محکوم و شرم آور توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس گروه فهرست مشترک عربی در کنست رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه ائتلاف مستقیمی بین عربستان سعودی و احزاب راست اسرائیلی وجود دارد این ائتلاف را محکوم و شرم آور توصیف کرد.

«ایمن عوده» در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت: نتانیاهو در روزهای پیش رو ضعیف‌تر و خطرناک‌تر خواهد شد و هرگونه اشتباه از جانب وی حزب راست افراطی و روند شهرک سازی را با اختلال مواجه خواهد کرد. نتانیاهو تلاش خواهد کرد ظرف دو هفته آینده قانون قومیتی یا کشور یهودی را در پارلمان تصویب کند. احزاب صهیونیست درباره اصل یهودیت اسرائیل توافق نظر دارند. طرح نتانیاهو و احزاب دست راست صهیونیستی، الحاق شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری به اراضی اشغالی است.

وی افزود: هرگونه صلح یا عادی سازی روابط را قبل از حل مسأله فلسطین نمی‌پذیریم. عربستان به طور مستقیم با احزاب راست افراطی اسرائیلی هم پیمان است. ائتلاف مستقیم بین عربستان و احزاب راست اسرائیلی محکوم و شرم آور است. بخشی از نظام‌های حاکم عربی پیش از آغاز روز نکبت در سال ۱۹۴۸ با جنبش صهیونیستی ائتلاف کردند. عربستان می‌خواهد حاکمیت نتانیاهو و احزاب راست افراطی اسرائیلی تدوام داشته باشد و نیروی آنها تقویت شود. باید از مواضع رهبران فلسطینی که به عربستان «نه» گفتند ستایش کرد. محمود عباس به پادشاه و ولیعهد سعودی «نه» گفت. نظام سعودی به رهبری محمد بن سلمان می‌خواهد از مسأله فلسطین برای تامین منافع منطقه‌ای و بین المللی خود استفاده کند. نقش عربستان در مسأله فلسطین شرم آور و مردود است.

ایمن عوده در ادامه سخنان خود افزود: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در راستای حفظ منافع خود در منطقه به رژیم اشغالگر اسرائیل تکیه کرده است و هیچ کس نمی داند که ترامپ دیوانه دنبال چیست.

وی گفت: تنها باید به مبارزه مردم فلسطین تکیه کرد و این مبارزه کوتاهترین مسیر برای دستیابی به حقوق است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: