واشنگتن:

مقامات کره شمالی دیدار برنامه ریزی شده با مایک پنس را لغو کردند

کدخبر: 2170419

دفتر معاون رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که مقامات کره شمالی دیدارهای برنامه ریزی شده با مایک پنس در طول افتتاحیه مسابقات المپیک زمستانی در کره جنوبی را لغو کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دفتر مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که کره شمالی دیدار برنامه ریزی شده میان مقامات این کشور با وی که قرار بود در طول مسابقات المپیک زمستانی در کره جنوبی برگزار شود را لغو کرده است.

براساس این گزارش، پنس قرار بود با کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی و کیم یونگ نام رئیس پریزیدیوم این کشور در سئول دیدار کند.

دفتر پنس در بیانیه خود مدعی شده است که مقامات کره شمالی فقط قصد داشتند با گرفتن عکسهای زیبا در طول افتتاحیه المپیک بر جنایات خود سرپوش بگذارند و احتمالا برای دیدارهای خود صادق نبودند.

پس از ماهها تنش در روابط میان کره جنوبی و کره شمالی، پیونگ یانگ با اعزام هیاتی بلند پایه به سئول برای افتتاحیه مسابقات المپیک زمستانی به دنبال تنش زدایی و بهبود روابط در شبه جزیره کره گام برداشت.

خواهر رهبر کره شمالی و رئیس پرزیدیوم این کشور در این سفر با رئیس جمهور کره جنوبی و دیگر مقامات این کشور دیدار و رایزنی کردند.

هیات کره شمالی همچنین از رئیس جمهور کره جنوبی برای سفر به پیونگ یانگ و دیدار با کیم جونگ اون دعوت به عمل آورد.

پیونگ یانگ همواره اقدامات خصمانه آمریکا و رزمایشهای این کشور در منطقه را از دلایل عمده تشدید در شبه جزیره کره میداند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: