طرح رزمایش نظامی مشترک آمریکا-کره جنوبی تا ماه آوریل اعلام می شود

کدخبر: 2170421

آمریکا و کره جنوبی طرحهای خود برای اجرای رزمایشهای نظامی مشترک را قبل از فرارسیدن ماه آوریل اعلام می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر دفاع کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که سئول و واشنگتن طرحها برای اجرای رزمایشهای نظامی مشترک را پیش از ماه آوریل اعلام خواهند کرد؛ رزمایشهایی که اجرای آنها به دلیل برگزاری بازیهای المپیک و پارا المپیک زمستانی پیونگ چانگ به تعویق افتاده بود.

در پی به تعویق افتادن این رزمایشهای نظامی مشترک، کره شمالی با نخستین دیدار رسمی مقامات دو کره و اعزام ورزشکاران به بازیهای المپیک پیونگ چانگ موافقت کرد و بدین ترتیب، تا حدودی از تنش موجود بر سر توسعه تسلیحات هسته ای کره شمالی کاسته شد.

وزیر دفاع کره جنوبی خطاب به اعضای پارلمان این کشور گفت که او و همتای آمریکایی اش (جیمز ماتیس) در بازه زمانی هجدهم مارس- همزمان با مراسم پایانی بازیهای پارا المپیک زمستانی- تا آغاز ماه آوریل، طرحهای رزمایش نظامی مشترک را اعلام خواهند کرد.

این در حالی است که کره شمالی روز دوشنبه درباره ازسرگیری هرگونه رزمایش نظامی مشترک آمریکا- کره جنوبی به واشنگتن هشدار داد.

روزنامه «رودونگ سینمونگ» (Rodong Sinmun) وابسته به حزب حاکم کره شمالی روز دوشنبه در مطلبی با عنوان «اقدامات تحریک‌آمیز از سوی متعصبین جنگ‌طلب» دراین خصوص اعلام کرد: «اگر روابط بهبودیافته کره شمالی و کره جنوبی پس از بازی های المپیک زمستانی به بن بست منتهی شود، آمریکا باید مسئولیت عواقب آن را به صورت کامل برعهده بگیرد».

این در حالی است که علیرغم بهبود نسبی روابط دو کُره طی برگزاری بازیهای المپیک زمستانی، کارشکنی های مشکوکی از جانب مقامات واشنگتن با هدف اِعمال فشار بیشتر بر کره شمالی در جریان است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: