بررسی دلایل سقوط هواپیمای تهران یاسوج با حضور آخوندی در کمسیون عمران

کدخبر: 2170552

عضو کمیسیون عمران مجلس از بررسی ابعاد گوناگون سقوط هواپیمای تهران به یاسوج با حضور وزیر راه در این کمیسیون خبر داد.

علیم یار محمدی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه امروز(چهارشنبه 2 اسفند) ویژه کمیسیون متبوعش، گفت: در این جلسه علل سقوط هواپیمای تهران به یاسوج با حضور وزیر راه، مسئولان سازمان هواپیمایی کشور، هلال احمر و همچنین مدیرعامل هواپیمایی آسمان هما برگزار شد.

وی با بیان اینکه محور اصلی جلسه بررسی دلایل سقوط این هواپیما بود، افزود: در این جلسه مسئولان دستگاه های ذیربط گزارشات خود را در این زمینه به اعضای کمیسیون ارائه دادند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:در این جلسه ویژه دلایل مختلف که در بروز این حادثه موثر بودند از جمله شرایط آب و هوا و همچنین شرایط هواپیما و تست هایی که پیش از پرواز باید انجام شود نیز بررسی شد.

یار محمدی با تاکید بر اینکه در جلسه مذکور مسئولان سازمان هواپیمایی کشور و شرکت هواپیمایی آسمان توضیحاتی را در این باره به اعضای کمیسیون ارائه دادند، تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکنون جعبه سیاه هواپیما پیدا نشده است لذا جمع بندی نهایی درباره این حادثه به پس از پیدا شدن جعبه سیاه موکول شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه لاشه هواپیما در شعاع 3 الی 4 کیلو متری پراکنده شده است، گفت: در حال حاضر تیم های امدادرسان برای یافتن اجساد مسافران به منطقه حادثه اعزام شده اند که تا کنون 30 جسد پیدا شده و با توجه به وضعیت آب و هوا در آن منطقه قطعا انتقال تمامی اجساد زمانبر است.

وی به حضور یک تیم 5 نفره فرانسوی از کارخانه سازنده این هواپیما در ایران اشاره کرد و گفت: پس از یافتن جعبه سیاه بررسی ها از سوی این گروه فرانسوی و کارشناسان ایرانی برای یافتن دلیل حادثه آغاز می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: با توجه به ماموریتی که رئیس مجلس در این باره به کمیسیون عمران محول کرده پس از مشخص شدن دلایل سقوط هواپیما گزارشی از سوی اعضای کمیسیون عمران تهیه و در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: