اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

کدخبر: 2170571

اعضای کابینه یازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دوم اسفند ماه هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا مشروح گفت‌وگوهای علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی ، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

برای کاهش قیمت هتل‌ها با هتلداران تفاهم کردیم

علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: دستگاه‌های دولتی در ایام تعطیلات نوروز نظارت دقیقی خواهند داشت تا قیمت هتل‌ها افزایش نیابد. وی با اعلام این خبر، افزود: مدیران کل ما در چند استان توانسته‌اند با هتلداران تفاهم کنند تا کاهش قیمت هم داشته باشیم که این کاهش قیمت اعلام می‌شود. پیش‌بینی ما این است که امسال شاهد ایام خوبی برای سفرهای نوروزی باشیم.

بازگشت آرامش به بازار ارز

ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی گفت: مهم‌ترین عاملی که منجر به آرامش در قیمت ارز شده جلوگیری از عملیات خلاف قانون در معاملات است. وی اظهار کرد: بانک مرکزی سال گذشته دستورالعمل‌هایی در همین رابطه ابلاغ کرد، اما متاسفانه توجهی به آن نشد. اما اکنون با اقدامات نیروی انتظامی از فعالیت صرافی‌های غیرمجاز و معامله‌گرانی که در فضای خاص عملیات خرید و فروش ارز انجام داده و با لفظ قیمت‌ها را جابجا می‌کردند، انجام شد.

حوادث خیابان پاسداران به هیچ وجه منتسب به جریان دراویش نیست

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با بیان اینکه جریان دراویش را جریانی عاقلانه، منطقی و معتدل می‌نامیم، اظهار کرد:‌ به هیچ وجه حوادث دوشنبه شب خیابان پاسداران را به این جریان منتسب نمی‌کنیم. وی با اشاره به حادثه دوشنبه شب خیابان پاسداران تهران با بیان اینکه این اتفاق واقعا ناگوار و متاثرکننده بود، اظهار کرد: مردم عزیز ما حتما کسانی را که نظم عمومی را بر هم بزنند و قانون را زیر پا بگذارند و با خشونت برخورد کنند، نخواهند بخشید.

در اتفاقات خیابان پاسداران با مدارا برخورد شد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به درگیری‌های دوشنبه شب خیابان پاسداران تهران اظهار کرد: هیئت دولت از وزراتخانه‌های اطلاعات و کشور و نیروی انتظامی و بسیج در خصوص مدارا و خویشتنداری با معترضین تشکر کرد. وی با اشاره به این جلسه اظهار کرد: در جلسه امروز دولت به دو موضوع به طور جدی پرداخت، نخستین موضوع تقدیر و تشکر رئیس‌جمهوری و اعضای دولت از وزراتخانه‌های کشور و اطلاعات و همچنین نیروی انتظامی و بسیج و به ویژه فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ برای اقداماتشان در جریان اتفاقات خیابان پاسداران بود.

قیمت دارو افزایش نیافته است

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی با تکذیب اخباری مبنی بر افزایش قیمت دارو، گفت: ممکن است این موضوعات ناشی از تغییراتی باشد که در بیمه‌ها انجام شده اما تاکنون وزارت بهداشت هیچ افزایش قیمتی در بخش دارو اعمال نکرده است. وی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت دارو با رد این موضوع، ‌ اظهار کرد: تاکنون هیچ افزایش قیمتی در این خصوص نداشتیم اما در عین حال بیمه‌ها به صورت متفاوت عمل می‌کنند و ممکن است که این موضوع ناشی از تغییراتی باشد که در بیمه‌ها انجام شده است.

پیامک‌های مزاحم برای من آزاردهنده است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پیامک‌های مزاحم برای خود من هم آزاردهنده است، گفت: اگر به این نتیجه برسیم که اپراتورها شماره افراد را در اختیار قرار می‌دهند، حتما با آنها برخورد می کنیم. وی درباره اقدام وزارت ارتباطات برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی با اشاره به اینکه این پیامک‌ها برای من آزاردهنده بوده و قطعا برای مردم هم این تبلیغات آزاردهنده است، اظهار کرد: یک سری از پیامک‌های مزاحم، پیامک‌هایی هستند که هدفشان تبلیغ کسب و کارهایی است که به صورت منطقه‌ای شکل می‌گیرد و به دلیل هزینه‌های بالای صداوسیما و هم اینکه صداوسیما وقتی برای تبلیغ همه آنها ندارد، آنها نمی‌توانند از صداوسیما استفاده کنند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: