مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اعلام کرد

درآمد ۱۷ میلیارد دلاری با صادرات ۳۰ درصد از تولیدات صنایع کوچک

کدخبر: 2170712

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد که اگر بتوانیم ۳۰ درصد تولیدات صنایع کوچک را صادر کنیم می‌توانیم به رقم ۱۷ میلیارد دلاری در این بخش برسیم.

به گزارش ایسنا، صادق نجفی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در همایش تقدیر از صادرکنندگان برتر صنایع کوچک که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با اشاره به ماموریت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: سه برنامه مدیریت اقتصادی جهادی، تبدیل صنایع کوچک به صنایع متوسط و بزرگ با بزرگ کردن اقتصاد کشور و توجه به مقوله صادرات صنایع کوچک، سه ماموریت اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است.

وی ادامه داد: بزرگترین مشکل ما صادرات‌محور کردن صنایع کوچک است و اگر قصد داریم در این حوزه موفق باشیم باید بازار بین‌المللی را بشناسیم و آموزش‌های لازم را در راستای اینکه بدانیم چه چیزی تولید و صادر کنیم، در دستور کار قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه یکی از اهداف این سازمان استفاده از ظرفیت حداکثری ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک طی چهار سال آتی است، بیان کرد: به طور حتم توانمند کردن صنایع کوچک در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار دارد و اگر بتوانیم تنها ۳۰ درصد از تولیدات صنایع کوچک را صادر کنیم می‌توانیم به رقمی معادل ۱۳ میلیارد دلار برسیم.

به گزارش ایسنا، در این همایش همچنین مجتبی خسروتاج ـ رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ـ با اشاره به اینکه خوشه‌های صنعتی باید با هدف صادراتی مدنظر قرار گیرند، خاطرنشان کرد: در مقوله صادرات توجه به بازاریابی، برندینگ، ترمینال و پایانه‌های حمل‌ونقلی از مهمترین مسائل است و باید بتوانیم برای بازارهای مهم در دنیا شرکت‌های صادرات‌محوری را داشته باشیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: