پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران جوان برای گردش پایان هفته؛

یک پایان هفته خوب در بوستان جمشیدیه

کدخبر: 2170730

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران جوان سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم زمستانی شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای رهایی از دود و دم شهر تهران و رهایی از مشغولیت های روزمره، باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان، پارک جمشیدیه با مساحتی در حدود 10 هکتار است که از جمله بوستان های قدیمی و البته نام آشنای پایتخت به شمار می آید و در تعطیلات پایان هفته پذیرای گردشگران و طبیعت دوستان شهر تهران است.

بوستان جمشیدیه یکی از زیباترین پارک های شهر تهران است که در شمال پایتخت واقع شده است، به همین دلیل یکی از اولین نقاطی به شمار می آید که در هنگام ورود به فصل بارش های فصلی، بارش برف و باران در آن به چشم می خورد و حال و هوای منطقه را تغییر می دهد.

تخته سنگ هایی به شکل حیوانات مختلف

از دیگر موارد دیدنی پارک جمشیدیه وجود مجسمه های سنگی است که با تراش تکه های سنگ ساخته شده اند و در جای جای این بوستان به چسم می خورد و جذابیت خاصی برای گردشگران پارک دارد.

آنطور که گفته می شود این مجسمه های سنگی آنقدر زیبایی و گیرایی دارند که گردشگران بوستان جمشیدیه برای تماشای آن ها حدود 600 پله را پشت سر می گذارند.

یک پایان هفته خوب در بوستان جمشیدیه

معماری متفاوت بوستان جمشیدیه

معماری پارک جمشیدیه در مقایسه با سایر بوستان های شهر تهران، معماری متفاوتی است و در این بوستان یک آبشار مصنوعی و همچنین یک حوض آب قرار گرفته است. در قسمت پشت آبشار تعدادی پله وجود دارد که با عبور از آن ها می توانید نمایی دیدنی و زیبا از پایتخت را مشاهده کنید.

از توصیف المان های هنری-تجسمی که در بوستان جمشیدیه به چشم می خورد نمی توان چشم پوشید، چراکه جلوه های بصری زیبا و چشم نوازی را برای گردشگران به وجود آورده است.

بوستان جمشیدیه در فصل پاییز و زمستان زیبایی خاصی دارد و تماشای درختان به خزان نشسته آن در فصل پاییز و دیدن برفی که در زمستان بر زمین می نشیند، مورد استقبال بازدیدکنندگان آن قرار می گیرد.

یک پایان هفته خوب در بوستان جمشیدیه توصیه مسیریاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رفتن به وستان جمشیدیه

پارک جمشیدیه در انتهای خیابان شهید باهنر(نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه واقع شده است. برای رفتن به پارک جمشیدیه می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و به این منظور استفاده از مترو و اتوبوس های تندرو، گزینه خوبی برای شما خواهد بود. بر این اساس در هنگام استفاده از مترو باید از خط یک مترو خود را به میدان تجریش برسانید و زمانی که قصد استفاده از از اتوبوس های تندروی خط راه آهن-تجریش را دارید نیز باید در ایستگاه پایانی که این اتوبوس ها در میدان تجریش توقف می کنند، پیاده شوید.

از میدان تجریش هم می توانید با تاکسی هایی که از سمت میدان قدس به پارک جمشیدیه می روند به پارک برسید. همچنین در خیابان نیاوران می توانید از خیابان فیضیه و امیدوار به پارک جمشیدیه وارد شوید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: