یزدان مهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اعلام شرایط کمک مالی به دانشجویان کارآفرین/ ضرورت تجهیز امکانات برای تجاری‌سازی علم در دانشگا‌ه‌ها

کدخبر: 2170744

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر تقویت تجاری‌سازی علم از اعلام شرایط پرداخت کمک هزینه به دانشجویان کارآفرین خبر داد.

ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در خصوص حمایت این صندوق از دانشجویان کارآفرین عنوان کرد: با توجه به شعار سال در هئیت امنای صندوق رفاه برنامه ریزی در جهت حمایت از دانشجویان کارآفرین و توجه به طرح ها و ایده های فناورانه این دانشجویان و تجاری سازی این طرح ها داشتیم که خوشبختانه به تصویب هیئت امنا رسید و شیوه نامه آن هم توسط کمیسیون تخصصی صندوق ابلاغ شد.

وی ادامه داد: اکنون آماده هستیم تا حرکت مثبتی در جهت حمایت از کارآفرینی و ایده های دانشجویی داشته باشیم و به سمت تجاری سازی علم پیش رویم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: هدف ما از این طرح حمایت از دانشجویان کارآفرین و ایده و طرح های دانشجویی است و می خواهیم از این طریق توسعه کارآفرینی و حرکت در مسیر اشتغال در این دانشجویان شکوفا شود.

توجه به تقویت توانمند ی های دانشجویان دانشگا ه های مهارتی برای ورود به بازار کار

یزدان مهر تصریح کرد:هدف ما این است که در دانشگاه های صنعتی، فنی و حرفه ای و هنر دانشجویان در حین تحصیل مهارت های لازم را در زمینه اشتغال کسب و بتواند با آمادگی کامل به بازار کار ورودپیدا کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه تاکنون موفق عمل کرده ایم و توانسته ایم از کارگاه های مهارت محور و از دانشجویانی که در زمینه تجاری سازی علم قدم برمی دارند حمایت کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ظرفیت های عظیم فناوری و دانش روز موجود در شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری ، می توانند مسیر توسعه کشور را تسریع کرده و توسعه ای متوازن ایجاد کنند.

یزدان مهر بیان کرد: ظرفیت سرمایه گذاری در طرح های دارای توجیه اقتصادی از طریق کمیسیون سرمایه گذاری این صندوق فراهم است و این صندوق آمادگی دارد در مواردی که کارگاه، شرکت های دانش بنیان یا شرکت های مستقر در مراکز رشد دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری ، متقاضی مشارکت در اجرای طرح خود باشند، به ویژه در مواردی که حاصل طرح ها تأمین کننده نیازهای آموزشی و رفاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد در حوزه سرمایه گذاری و تأمین یا توسعه بازار همکاری کند.

وی اضافه کرد: ما برای حمایت از این دانشجویان به هر کدام از آنها کمک هزینه ای به مبلغ 10میلیون تومان به عنوان قرض الحسنه پرداخت می کنیم و بازپرداخت آن بعد از دوسال در اقساط 18 ماهه دریافت می شود و هدف این است تا این دانشجویان بتوانند تولیدات بهتری داشته باشند.

خرید دست سازه های دانشجویان هنر

یزدان مهر گفت:به غیر از این موارد برنامه ریزی برای دانشجویان دانشگاه هنر کرده ایم به طوری که بنا داریم آثار این دانشجویان را بعد از عرضه خریداری و آنها را در خوابگاه های دانشجویان نصب کنیم تا حمایتی از این دانشجویان صورت گیرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص نحوه شناسایی دانشجویان کارافرین ادامه داد:طبق نامه نگاری های انجام شده، به انجمن های علمی هر رشته ای در دانشگاه ها اعلام کرده ایم که ایده و طرح های نواورانه دانشجویان را به صندوق رفاه و مراکز رشد معرفی و سپس بعد از تائید مرکز رشد برای طی فرآیند آن به صندوق رفاه معرفی شوند.

یزدان مهر عنوان کرد: اکنون بودجه انجام این طرح ها در سال 97پیش بینی شده است و در این زمینه خوشبختانه محدویتی خاصی نداریم و هر تعداد طرحی که مورد تائید صندوق باشد حمایت های لازم در خصوص اجرای فرایند انجام می دهیم.

تامین زیر ساخت کارگاهی نیاز دانشجوی کارآفرین است

وی مهمترین نیاز دانشجویان کارآفرین را زیرساخت های کارگاهی و آزمایشگاهی خواند وگفت:هدف ما این است که بتوانیم با بودجه مناسب کارگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی دانشجویان در دانشگاه ها را مجهز کنیم تا دانشجویان بتوانند ایده خود را در زمینه تجاری سازی علم پیاد ه سازی کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: به منظور حمایت و توسعه کارگاه های مهارت محور، تولیدی، کارآفرین و شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی صندوق رفاه دانشجویان اجازه دارد، نسبت به پرداخت تسهیلات در قالب مشارکت مالی، اعطای وام قرض الحسنه، ارائه تسهیلات با سود حداقلی به مراکز مذکور اقدام کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: