محمدمیرزا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

به روزرسانی قوانین شهرداری‌ها، رویکرد اصلی شورای عالی استان‌ها

کدخبر: 2170745

نماینده مردم استان البرز در شورای عالی استان‌ها گفت: ساماندهی و به روزرسانی قوانین شهرداری‌ها از ضروریات کاری شورای عالی استان‌ها است.

محمدحسین محمدمیرزا نماینده مردم استان البرز در شورای عالی استان ها در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: ساماندهی و به روز رسانی قوانین شهرداری ها از ضروریات کاری این شورا است، زیرا که قوانین موجود قدیمی و تا حدودی نا کارآمد هستند و با اوضاع روز مطابقت ندارند.

محمدمیرزا با اشاره به اینکه شهرداری ها به صورت خودکفا عمل می کنند، گفت: در گذشته درآمد شهرداری ها از طریق فروش تراکم بود که این امر مشکلات زیادی را برای شهر به وجود آورده است، بنابراین در بازتعریف قوانین سعی شده است تا منابع جدید درآمدی به جای تراکم فروشی پیش بینی شود تا نه تنها روند آلودگی شهر ها و استقرار جمعیتی کاهش یابد، بلکه شهرداری ها منبع درآمدی مستقل و مطمئنی داشته باشند.

نماینده مردم استان البرز در شورای عالی استان ها با بیان اینکه برای داشتن شهری خوب و استفاده مناسب از ریه های شهری باید به درآمد های پایدار روی آوریم، گفت: تلاش می کنیم تا با کمک های دولتی و تخصیص بودجه برای این امر کمک حال شهرداری ها باشیم.

وی با اشاره به ویژگی های طرح جدید ترافیکی شهر تهران گفت: بر اساس پیشنهاد اولیه در این طرح همه سهمیه ها و آرم طرح ترافیک حذف شده است و به جای آن کارت شارژ روزانه به مبلغ ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان بفروش می رسد و هر کسی که برای ورود به محدوده طرح ترافیک نیاز ضروری داشته باشد، می تواند با خرید این کارت های روزانه به محدوده طرح وارد شود.

محمد میرزا با بیان اینکه این طرح بهتر از طرح فعلی است، گفت: اما با این وجود تا زمانی که زیرساخت های حمل و نقل شهری فراهم نشود، پاسخگو نخواهد بود و فراهم آوردن زیرساخت های استاندارد با توجه به درآمد دولت درحال حاضر امکان پذیر نیست.

وی در پایان افزود: برای نتیجه گیری از طرح ترافیک جدید باید حمل و نقل ریلی و حمل و نقل عمومی توسعه یابد و با قیمتی ارزان در اختیار شهروندان قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: