طرح کمیته انقلابی یمن برای حل بحران این کشور

کدخبر: 2170785

کمیته انقلابی یمن طرح خود برای حل بحران این کشور را به سازمان ملل اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رأی الیوم، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت، مفاد طرح این کمیته برای حل بحران یمن را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، این طرح شامل اعلام عفو عمومی، مقابله با هرگونه تجاوز از سمت بیگانگان، روی آوردن به صندوق انتخابات برای انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان پارلمان، و تشکیل کمیته آشتی است.

الحوثی در بخش دیگری از نامه خود افزود: تا زمانی که تجاوز متوقف نشود و محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن رفع نشود، هرگونه راه حلی، ریشه ای نخواهد بود.

وی از نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل خواست که برای اطلاع از اوضاع انسانی در یمن از نزدیک به این کشور سفر کنند.

حدود دو هفته قبل بود که اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن که دوره مأموریت وی به پایان رسیده است، گفت که نماینده بعدی سازمان ملل در امور یمن، دور جدیدی از مذاکرات بین جنبش انصارالله و حزب کنگره ملی یمن را به میزبانی عمان برگزار می کند.

پیش از این نیز روزنامه الجریده کویت به نقل از یک منبع نوشت که مصر به دنبال ارائه سندی دربرگیرنده اصول حل بحران یمن از جمله آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور و سپس آغاز مذاکرات سیاسی و گفت وگو درباره اختلافات است.

حملات بی وقفه عربستان سعودی به یمن از ششم فروردین 94 آغاز شده است. این حملات که با هدف بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن و در نتیجه سلطه بر این کشور صورت گرفته، نتیجه ای به جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی گناه نداشته است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: