تلاش انگلیس برای طولانی کردن دوره انتقالی پس از برکسیت

کدخبر: 2170790

لندن در پی آن است تا مهلت بیشتری برای پایان دوره انتقالی پس از خروج از اتحادیه اروپا بدست آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسناد منتشره در انگلیس نشان می دهد دولت این کشور در پی آن است تا مهلت بیشتری برای پایان دوره انتقالی پس از خروج از اتحادیه اروپا ( برکسیت ) بدست آورد.

این سند که روز چهارشنبه به رسانه ها درز کرد، حاکی است لندن تلاش خواهد کرد در تاریخ سی و یکم دسامبر 2020 پایان دوره انتقالی از متن مذاکره با اتحادیه اروپا حذف شود. دولت انگلیس با تاکید بر لزوم تعیین دوره انتقالی دو ساله، بر این باور است که تا زمانی که مفاد و شرایط مشارکت آتی لندن با بروکسل تعیین شود، دوره انتقال باید به طول بیانجامد.

انگلیس به دنبال آن است تا با خروج از اتحادیه اروپا، از بازار مشترک و اتحاد گمرکی نیز خارج شود؛ اما تلاش می کند تا با طولانی کردن دوره انتقالی از زمین گیر شدن شرکت ها و موسسات اقتصادی خود جلوگیری کند. در چنین شرایطی، لندن خواهد توانست به تجارت آزاد با اتحادیه، که بزرگترین بازار انگلیس را تشکیل می دهد، ادامه دهد.

با این وجود، انگلیس در این دوره موظف خواهد بود مقررات اتحادیه اروپا را رعایت کرده و به شهروندان اروپا اجازه دهد آزادانه بین مرزهای دو طرف تردد کنند. مذاکره کنندگان انگلیسی و اروپایی بر سر بیشتر موارد مطرح شده در مذاکرات اتفاق نظر دارند و تنها چند نکته باقی مانده که به گفتگوی بیشتر نیاز دارد. این در حالی است که نمایندگان محافظه کار موافق برکسیت در مورد تبدیل شدن انگلیس به کشوری وابسته در زمان انتقال هشدار می دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: