طهرانچی:

غرب تلاش دارد تا مانع از رسیدن ایران به مرجعیت علمی در جهان شود

کدخبر: 2170844

رئیس دانشگاه آزاد استان تهران گفت: مشکل اصلی ایران و غرب نه صنایع موشکی است نه و هسته‌ای، بلکه تلاش برای جلوگیری از رسیدن ایران به مرجعیت علمی در جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد استان تهران در افتتاحیه سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: اگر قرار است تراز پیشرفت های علم و فناوری در تمدن اسلامی را درنظر بگیریم نقش رهبری غیر قابل تفکیک است که رهبری جامعه برای ائمه اطهار در دو جبهه مطرح بود، رهبری فکری و رهبری نظام حکومتی.

وی ادامه داد: خداوند در قران کریم می فرماید آن چیزی که بشر خلق کرده می تواند محیط زیست را تخریب کند اما راه نجات آن بازگشت به خداست، بازگشتی که پایه های آن را علم تشکیل داده باشد.

طهرانچی افزود: خداوند در آیه ای دیگر می فرماید اگر اهل سرزمینی ایمان بیاورند ما هم آن ها را یاری می کنیم که پاسخی است به ناکارآمدی هایی که علم و فناوری به زندگی انسان ها وارد کرده و انسان ها دوباره باید رجعت کنند تا مشکلات حل شود.

رئیس دانشگاه آزاد استان تهران تصریح کرد: پس از انقلاب، قانون اساسی برای کرامت انسان ها اصولی را در نظر گرفت که مقام معظم رهبری آن را قوام بخشیدند و حال ما باید قدم به قدم تحت فرمان ایشان پیش برویم زیرا مخالفت ما با دشمنان فقط به امور سیاسی محدود نمی شود بلکه در حوزه علم نیز اختلاف نظرهای زیادی داریم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از پیشرفت های مهمی که برای سلطه گران تهدیدی جدی محسوب می شود پیشرفت ایران در حوزه علم و فناوری است.

طهرانچی گفت: در سال 1994 ما در آسیا پنجم و در جهان پنجاه و دوم در حوزه پیشرفت های علم و فناوری بودیم، به گونه ای که پاکستان، مالزی و نیجریه در رتبه بالاتر از ایران را داشتند اما حال در غرب آسیا اول و در جهان 16 هستیم رئیس دانشگاه آزاد گفت: مشکل اصلی ایران و غرب نه صنایع موشکی است نه و هسته ای بلکه تلاش برای جلوگیری از رسیدن ایران به مرجعیت علمی در جهان است.

طهرانچی با بیان اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند ما در گذشته شاگرد تنبل حوزه علم و فناوری بودیم اما الحمدالله الان با سرعت خوبی در حال پیشرفت هستیم، عنوان کرد: ما موفق شدیم رتبه اول را در سرعت پیشرفت علم و فناوری در ده سال اخیر کسب کنیم که این موضوع زنگ خطری برای دشمنان است، ما قرار نیست با کمک تعدادی کشور یک تمدن بسازیم بلکه باید آغازگر یک تمدن جهانی باشیم. رئیس دانشگاه آزاد استان تهران خاطرنشان کرد: آمریکا با حمله هسته ای خود در جنگ جهانی خود را به عنوان کشور پیشرو در علم و فناوری به همگان نشان داد، 13 سال بعد شوروی با ساخت موشک های فضاپیما خود را به عنوان پیشتاز این عرصه معرفی کرد و بعد از آن بود که جنگ سرد آغاز شد و علم نانو شکل گرفت. وی گفت: آنچیزی که علم جدید را رقم زد نامه انیشتین به رئیس جمهور آمریکا بود که گفت از اکتشاف جدید او استفاده کند، پس از آن هم رئیس جمهور آمریکا با سرمایه گذاری روی آن صاحب فناوری در دنیا شد و اولین بمب هسته ای را در جهان ساخت. طهرانچی ادامه داد : اما پایان اتحادیه جماهیر شوروی با آغاز دوران جدیدی همراه بود که ایالات متحده آمریکا که خود را محور پژوهش در دنیا می دانست، تغییرات علمی در برخی کشورها مانند ایران، چین و هند را تهدیدی برای خود تلقی کرد، گزارش فراتر از طوفان پیش رو اوباما هم برای این بود که این پیشرفت ها را تهدیدی برای سلطه خود می دیدند. رئیس دانشگاه آزاد استان تهران گفت: این پیشرفت علمی که در کشور شکل گرفته مقدمه مرجعیت علمی است و آن چیزی که برای دشمنان خطرناک است رشد ایران در علم است زیرا این مسئله مقدمه تمدن نوین اسلامی است. وی با بیان اینکه در معتبرترین مجله های علمی دنیا می نویسند باید جلوی ایران را گرفت و هنوز این تهدیدها برای جامعه دانشگاهی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند مشکل اصلی غرب با ما نه موشکی است و نه هسته ای بلکه پیشرفت علمی مایع دعواست، ما می خواهیم مرجعیت علمی را به دست بیاوریم و آن ها مخالفند. طهرانچی اظهار کرد: ما در حوزه سیاست های کلی نظام علم و فناوری آنچه که نیاز داریم فراهم شده اما لازم است ارکان حکومتی به شکل مناسب در این راستا کمک کنند.. رئیس دانشگاه آزاد استان تهران افزود: من با سفیر یکی از کشورهای عضو 5+1 صحبت کردم، گفتم شما گالیله را اعدام کردید و هنوز نتوانستید از آن فرار کنید چگونه می خواهید پاسخ آیندگان را برای تحریم و به شهادت رساندن دانشمندان ایران را بدهید، وی پذیرفت و گفت متاسفانه دنیا علم را گروگان گرفته است. وی یادآور شد: اگر ما نتوانستیم به سرعت به علم برسیم عیبی ندارد، ابوعلی سینا یک کتاب را 40 بار خواند را به خوبی از محتوای آن آگاه شد، و ما هم به دنبال این هستیم که با وجود مخالفت ها به مرجعیت علمی برسیم، حتی دشمنان نیز معتقدند دانشمدان ما از همان جنس رزمندگانی هستند که مقابل صدام جنگیدند. انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: