پورمختار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اغتشاشگران خیابان پاسداران به دنبال آتش‌افروزی بودند/ با متهمان بر اساس میزان جرایم‌شان برخورد شود

کدخبر: 2170861

عضو کمیسیون حقوقی گفت: اغتشاشگران خیابان پاسداران به دنبال تنش‌آفرینی و آتش ‌افروزی بودند و از سوی بیگانگان هدایت شدند.

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به اقدامات و اغتشاشات دراویش آشوبگر در خیابان پاسداران تهران، اظهار کرد: حدود 2 ماه بود که تجمعاتی پراکنده و سازماندهی شده در این مکان وجود داشت، اما نیروی انتظامی با این افراد با مماشات برخورد می کرد.

وی ادامه داد: ادعای این اغتشاش گران مبنی بر اینکه رئیس فرقه شان تحت تعقیب قرار گرفته و تأمین جانی نداشته است، به هیچ وجه صحت ندارد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به اینکه اخیرا یکی از دراویش به علت سرقت خودرویی دستگیر شده بود، متذکر شد: عده ای از دراویش آشوبگر که از قبل سازماندهی شده بودند، با ابزارهایی چون سنگ، چوب و سلاح سرد به هواخواهی از این فرد به سمت این کلانتری حمله کردند و خواهان آزدی وی بودند.

وی با بیان اینکه این متهم شاکی داشت و بر اساس دستور قضایی حبس شد و کلانتری نمی توانست او را آزاد کند، گفت: قوه قضائیه برای این متهم 150 میلیون تومان قرار وثیقه صادر کرده بود و این افراد به جای آنکه تجمع و اغتشاش آفرینی کنند، می توانستند مشکل را از طریق تهیه سند و وثیقه حل کنند.

پورمختار تاکید کرد: این افراد دنبال حل یک مسئله حقوقی و قانونی نبودند، بلکه به دنبال تنش آفرینی و آتش افروزی بودند و روش هایی که به کار بردند، مؤید این مسئله است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی اظهار کرد: در مقابل اقدامات این افراد جای هیچ گونه حلم و بردباری نیست و وظیفه نیروی انتظامی و سایر نیروهای امنیتی کشور آن است که ریشه این افراد را از جامعه بکنند، چراکه آنان از سوی بیگانگان هدایت و حمایت شده بودند.

وی با اشاره به شهادت رسیدن ماموران نیروی انتظامی و نیروی بسیج در این اغتشاشات، خاطرنشان کرد: متهمان این حادثه باید حتما قصاص شوند و نباید در برخورد با آنان کوتاهی صورت گیرد، کسانی هم که اموال مردم را تخریب کرده اند، باید حسب نوع جرمی که مرتکب شده اند، مجازات شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: