ناصری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشریح کرد؛

از اصلاح سازوکارها تا آمادگی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۹۸/ رویکرد دولت با تحزب سازگاری ندارد

کدخبر: 2170868

یک فعال سیاسی اصلاح طلب بایدها و نبایدهای گفت وگوی سیاسی میان احزاب را تشریح کرد.

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره تدوین منشور گفت وگوی سیاسی در وزارت کشور، اظهار کرد: وزرات کشور باید زودتر از این، فضای گفتگوی احزاب را فراهم می کرد. باید سازوکار این گفت وگوها مشخص باشد تا احزاب بتوانند در مورد همه مسائل، ساختار سیاسی و نقد دولت ها گفت وگو کنند.

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان تصریح کرد: نکته مهمی که باید در این نشست ها و گفت وگوها به آن توجه کرد، بازتاب اجتماعی است یعنی باید این گفت وگو بازتاب اجتماعی پیدا کند.

ناصری همچنین ضمن پیشنهاد یکی از موضوعات مورد گفت وگو، بیان کرد: احزاب می توانند به علل غفلت از انجام گفت وگو میان مسئولان و جامعه مدنی هم بپردازند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: احزاب سیاسی کم و بیش اختلاف نظراتی دارند و اصولا هم نظرات خود را در مناظره ها و یا رسانه ها بیان کرده اند، اما اینکه صرفا به همین مسئله بسنده کنیم، کارساز نیست، یعنی باید گفت وگوی احزاب خروجی داشته باشد؛ به گونه ای که فاصله میان مسئولان و جامعه مدنی کاهش یافته و اعتماد میان این دو افزون شود؛ زیرا اگر گفت وگوی میان احزاب به این روند منجر شود، موقعیت خوبی صورت گرفته است.

ناصری تاکید کرد: اگر گفت وگوی میان احزاب همچون نشست هایی باشد که وزیر کشور با احزاب برگزار می کند، تاثیرگذاری نخواهد داشت، زیرا در این نشست ها جامعه مدنی به این باور نرسیده که وزیر کشور در جایگاه متولی توسعه سیاست داخلی، بالاخره طرفدار تحزب هست یا خیر.

وی با بیان اینکه جلسات برگزار شده میان وزارت کشور و احزاب تشریفاتی بود، تصریح کرد: اگر این گفت وگوها هم در این سطح باقی بماند و تبلور اجتماعی نداشته باشد، مسئله سودمند و مفید نخواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به رویکرد مجموعه دولت نسبت به تحزب، گفت: دولت برای هر بخش، دستگاه متولی دارد، دستگاه متولی در حوزه سیاست داخلی در قدم اول وزارت کشور سپس وزارت اطلاعات، و در مرحله بعدی شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن است که باید زمینه ساز این فضا شوند.

ناصری با بیان اینکه بنده شخص رئیس جمهور را از جنس کسانی نمی بینم که علاقمند به توسعه تحزب بوده و این دغدغه را داشته باشد، اظهار کرد: عملکرد سه دستگاه متولی سیاست داخلی را یکسان می دانم و به نظرم رویکرد دولت و رئیس آن با تحزب خیلی سازگاری ندارد، اگرچه ممکن است برخی از وزرای غیر متولی هم نگاه خوبی نسبت به تحزب داشته باشد.

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان درباره اینکه ظاهرا قرار است پارلمان اصلاحات نهاد نظارتی شود و شورای عالی سیاستگذاری هم اعمال اجرایی را انجام دهد، گفت: بحث هایی در این مورد انجام شده اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است .

وی به دیدگاه های موجود در میان اصلاح طلبان اشاره کرد و ادامه داد: عده ای معتقدند که پارلمان اصلاحات می تواند همچون شورای مشورتی نظاره گر باشد و برخی دیگر هم معتقدند که شورای مشورتی و هم پارلمان اصلاحات می توانند نقش خود را ایفا کند.

ناصری تاکید کرد: اما به طور قطع شورای عالی سیاستگذاری در کارزارهای انتخاباتی تنها نهاد پذیرفته شده از طرف احزاب، جریانات حقیقی و حقوقی اصلاح طلبان است و با اصلاح سازوکارها، خود را برای انتخابات 98 آماده می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: