رئیس شورای عالی استان‌ها خبر داد

تصویب پیش‌نویس لایحه مدیریت یکپارچه شهری در کمیسیون کلانشهرها

کدخبر: 2170898

رئیس شورای عالی استان‌ها از تصویب پیش‌نویس لایحه مدیریت یکپارچه شهری در کمیسیون امور کلانشهرهای دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی الویری در سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج گفت: درگذشت جمعی از هموطنان در حادثه سقوط هواپیما را به خانواده‌های این عزیزان و همه مردم ایران تسلیت می‌گویم.

وی افزود: بی تردید باید به عنوان نمایندگان شورای عالی استان‌ها ، اقدامات شورا را به عنوان مهمترین نهاد شورایی کشور مورد توجه ویژه قرار دهیم. با نگاهی به اصل یکصد و یک قانون اساسی و همچنین توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری متوجه این نکته خواهیم شد که مسئولیت سنگینی بر دوش ما نمایندگان شورای عالی استان‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مهمترین کار ویژه‌ای که باید مدنظر شورای عالی استان‌ها قرار گیرد براساس اصل یکصد و یک قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری، جلوگیری از تبعیض و یا همان کمبودهای جدی در کشور است که مقام معظم رهبری نیز بارها به آنها اشاره کرده‌اند.

وی تاکید کرد: براساس اصل یکصد و یک قانون اساسی برنامه ریزی‌های منطقه‌ای باید به نحوی پیش رود که تبعیض موجود در کشور برطرف شود. شورای عالی استان‌ها در راستای تحقق این مهم باید در بودجه‌ریزی‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای نظر خود را اعلام کند که متاسفانه در گذشته اینگونه نبوده در حالی که در این خصوص صراحت قانونی وجود دارد. در دیدار با آقای نوبخت به این وظیفه قانونی توجه ویژه‌ای کردیم و جلسات مشترکی در راستای تحقق این وظیفه مهم شورای عالی استان‌ها برگزار شد تا در فرایندی قانونی شورای عالی استان‌ها در برنامه ریزی‌های منطقه‌ای نظرات خود را اعلام کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تصویب پیش‌نویس لایحه مدیریت یکپارچه شهری اشاره کرد و افزود: پس از فراز و نشیب‌های بسیاری پیش‌نویس این لایحه هفته گذشته نهایی شد و در کمیسیون کلانشهرها یک ماه فرصت داده شد تا کمیته‌ای سه جانبه شامل شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران و شورای عالی استان‌ها نظرات خود را درخصوص این پیش‌نویس اعلام کنند.

وی افزود: متن این پیش‌نویس در اختیار تمامی اعضای شورای عالی استان‌ها قرار می‌گیرد تا در فرصت یک ماهه اعلام شده نظرات خود را درخصوص این پیش‌نویس اعلام کنیم. البته فرصت یک ماهه اندک است و مورد اعتراضمان نیز قرار گرفت اما به هر ترتیب باید در همین فرصت نظرات خود را درخصوص این پیش‌نویس اعلام کنیم.

الویری در پایان صحبت‌های پیش از دستور سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها به پیشنهاد تغییر زمان برگزاری اجلاس‌های شورای عالی استان‌ها اشاره کرد و افزود: برخی دوستان با اشاره به تعطیلی روز جمعه و عدم پوشش مناسب اجلاس‌های شورای عالی استان‌ها به دلیل تعطیلی روز جمعه پیشنهاد دادند که زمان برگزاری جلسات تغییر کند لذا سه پیشنهاد ارایه شده که پیشنهاد اول برگزاری جلسات کمیسیون‌ها در روز سه‌شنبه و برگزاری اجلاس عمومی در روز چهارشنبه، پیشنهاد دوم برگزاری کمیسیون‌ها در روز جمعه و اجلاس عمومی در روز شنبه و پیشنهاد سوم برگزاری کمیسیون‌ها در روز چهارشنبه و اجلاس عمومی در روز پنجشنبه داده شده است که باید هر یک از این پیشنهادها به رای گذاشته شود تا روز مناسب به انتخاب اعضای شورا برسد.

به گزارش ایسنا، نهایتا پس از رای گیری اعضای شورای عالی استان‌ها مقرر شد که جلسات کمیسیون‌ها در روز چهارشنبه و اجلاس عمومی در روز پنجشنبه برگزار شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: