نشست شورای امنیت درباره آتش‌بس در سوریه امروز برگزار می‌شود

کدخبر: 2171072

شورای امنیت سازمان ملل متحد رای‌گیری بر سر طرح پیشنهادی آتش‌بس در سوریه از جمله غوطه شرقی دمشق را به روز جمعه موکول کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسکای نیوز، هیات کویت در سازمان ملل، که ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، اعلام کرد رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه ای برای برقراری آتش بس 30 روزه در سوریه، امروز- جمعه- انجام خواهد شد.

دیپلمات ها اعلام کردند نشست شورای امنیت برای رای گیری درباره این پیش نویس ساعت 11 صبح جمعه( به وقت گرینویچ) برگزار می شود.

کویت و سوئد پیش نویس یک آتش بس 30 روزه ای را در سوریه تدوین کرده اند تا امدادگران بتوانند به مناطق گرفتار در محاصره نیروهای دولتی سوریه و حامیان آن به ویژه در غوطه شرقی دمشق کمک های بشردوستانه برسانند.

مشخص نیست روسیه، که از امتیاز وتو در شورای امنیت برخوردار است، با پیش نویس قطعنامه پیشنهادی سوئد و کویت موافقت کند یا خیر.

شورای امنیت، شب گذشته نیز نشست فوق العاده ای را بدین منظور تشکیل داده بود ولی اعتراض برخی کشورها از جمله روسیه به دلیل بی توجهی به ضمانت های اجرایی برقراری آتش بس در سوریه، این نشست را بی نتیجه گذاشت.

در نشست شب گذشته علاوه بر 15 عضو شورای امنیت، نماینده سوریه هم حضور یافت و به بیان نظرات خود پرداخت.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: