ادامه تجمع اعتراض‌آمیز مردم اردن در میادین شهر

کدخبر: 2171708

صدها نفر از مردم اردن دیشب نیز در اعتراض به تصمیمات دولت «هانی الملقی» در خصوص گرانی برخی کالاهای اساسی و افزایش مالیات‌ها تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، میدان العین شهر السلط در استان البلقاء دیشب نیز برای بیست‌وسومین شب متوالی شاهد برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز بود.

این تجمع مردمی پس از آن برگزار شد که وزیر کشور اردن با نمایندگان و سرشناسان استان البلقاء جلسه‌ای را برگزار کرد.

شرکت‌کنندگان در این تجمع همچنین صف‌آرایی نیروهای پلیس و خودروهای زرهی در ورودی‌های شهر و نمایش قدرت آنها را محکوم و تأکید کردند که مخالف هر گونه ایجاد فتنه در میان ساکنان البلقاء هستند.

طبق گزارش وبگاه « الاردن ۲۴»، معترضان همچنین آزادی فوری اهالی این استان که به دلیل اعتراض به سیاست‌های دولت بازداشت شده‌اند، را خواستار شدند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراض‌آمیز همچنین بر استمرار اعتراضات خود به تصمیمات دولت مبنی بر افزایش قیمت کالاها و درخواست انحلال دولت الملقی و انحلال پارلمان تأکید کردند.

تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار مجازات مفسدان شدند.

برگزاری این اعتراضات مردمی در حالی است که دولت هانی الملقی در جلسه روز یکشنبه گذشته پارلمان بار دیگر توانست رأی اعتماد کسب کند و قرار است تنها یک وزیر کابینه وی تغییر کند.

دولت اردن طی هفته گذشته مالیات‌ها و قیمت برخی کالاهای اساسی را افزایش داده و یارانه نان را حذف کرده است که همین امر باعث خشم مردمی شده است.

اردن که از اوضاع نابسامان اقتصادی رنج می‌برد در سال‌های اخیر در پرتو عدم پایبندی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات به وعده‌های خود و خودداری از اعطای کمک مالی به این کشور با بحران اقتصادی مواجه شده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: