نشست حزب کمونیست چین در آستانه ترمیم کابینه

کدخبر: 2171709

شینهوا گزارش داد، حزب حاکم کمونیست چین دوشنبه نشست سه روزه مقام‌های ارشد خود را برگزار خواهد کرد و در آستانه ترمیم کابینه در ماه آتی احتمالا روی تصمیمات مهمی بحث و تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال نشستی که به ریاست شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین برگزار شد، شینهوا گزارش داد، کمیته مرکزی حزب از دوشنبه تا چهارشنبه جلسه عمومی برگزار خواهد کرد. شی جینپینگ ریاست حزب حاکم را هم بر عهده دارد.

جزئیات بیشتری از این نشست منتشر نشده است. کمیته مرکزی بزرگترین هیات تصمیم‌گیری نخبگان حزب حاکم چین است و از ۲۰۴ عضو اصلی و حدود ۱۷۰ عضو جانشین تشکیل شده است.

در حالی که مناصب حزبی مهم ماه اکتبر در جریان کنگره حزب اعلام شد، سمت‌های دولتی هنوز نیازمند تصمیم‌گیری نهایی و رای‌گیری رسمی در جلسه سالانه‌ پارلمان است که از پنجم مارس آغاز می‌شود. مناصبی که باید به تایید رسمی پارلمان برسند شامل پست‌هایی مثل نخست‌وزیری و پست وزرا و نیز رئیس بانک مرکزی چین است.

در حالی که حزب چنین تصمیماتی را می‌گیرد، آنها باید در پارلمان به رای گذاشته شوند. پارلمان چین هم متشکل از اعضای وفادار به حزب حاکم است که معمولا علیه تصمیمات حزبی رای نمی‌دهند. پارلمان همچنین برای اصلاح قانون اساسی رای‌گیری خواهد کرد تا تفکر سیاسی شی جینپینگ مورد اشاره قرار بگیرد و یک چارچوب قانونی برای هیات جدید ضد فساد به وجود آید.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: