سفر هیئت بلندپایه ناتو به افغانستان

کدخبر: 2171722

فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در اروپا به همراه نمایندگان کشورهای آلمان، ایتالیا، ترکیه و آمریکا در این سازمان برای بررسی وضعیت امنیتی افغانستان به این کشور سفر کردند.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه «رزلوت ساپورت»، ژنرال «کورتیس اسپاکاروتی» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در اروپا با هیئت همراه خود از مقر ماموریت «حمایت قاطع» در کابل دیدن کرد.

اسکاپاروتی و هیئت همراهش، متشکل از نمایندگان دائم کشورهای آلمان، ایتالیا، ترکیه و آمریکا، با ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان، «کورنلیوس زیمرمن» نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان و همچنین مقامات حکومت وحدت ملی نیز دیدار کردند.

«کی بیلی هاچسون» نماینده آمریکا در سازمان ناتو نیز با اشاره به تشدید حملات طالبان گفت: امیدواریم طالبان ببینند که پیروزی آنها ممکن نیست مگر اینکه به میز مذاکره بیایند و بخشی از چیزی شوند که افغانستان را قویتر خواهد ساخت.

آلمان، ایتالیا، ترکیه و آمریکا در قالب ماموریت حمایت قاطع مسئولیت ماموریت آموزش و مشاوره دیگر کماندوهای خارجی برای آموزش نیروهای امنیتی افغان را بر عهده دارند.

از سوی دیگر نیز این کشورها بیشترین نظامی را در میان 29 عضو سازمان ناتو در افغانستان دارند.

ژنرال اسپاکاروتی و هیئت همراهش همچنین از مقرهای حمایت قاطع در حوزه شمال، غرب و پایتخت کشور افغانستان نیز دیدن کردند.

این سفر در حالی انجام می شود که وضعیت امنیتی افغانستان در حال وخیم تر شدن است و صبح امروز نیز یک حمله انتحاری در کابل و دو حمله انتحاری دیگر نیز در ولایت «هلمند» رخ داد.

گفتنی است که کشورهای عضو ناتو در نوامبر سال گذشته میلادی نیز برای تقویت ماموریت حمایت قاطع با افزایش سه هزار نیروی بیشتر به افغانستان متعهد شدند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: