فرمانده ویژه آمریکایی در افغانستان: جنگ در این کشور دشوار و طولانی خواهد بود

کدخبر: 2171726

در حالی که پس از حضور نیروهای خارجی در افغانستان جنگ در این کشور وارد هفدهمین سال خود شده است، فرمانده نیروهای ویژه آمریکایی و ناتو در افغانستان اعلام کرد این جنگی سخت و طولانی خواهد بود.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «ان.دبلیو دیلی نیوز»، ژنرال «جیمز بی لیندر» فرمانده نیروهای ویژه آمریکایی و ناتو در افغانستان اظهار داشت جنگ افغانستان «همچنان جنگی سخت و طولانی خواهد بود».

این در حالی است که آمریکا حدود یک ماه پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 به افغانستان حمله کرد و این جنگ وارد هفدهمین سال خود شده و طولانی ترین جنگ تاریخ آمریکا است.

به گفته «حمدالله محب» سفیر افغانستان در واشنگتن و ژنرال لیندر 30 واحد نیروهای ویژه افغان اکنون در این کشور فعالیت می کنند و 10 واحد دیگر نیز در حال آموزش هستند و طرح ایجاد 20 واحد دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

لیندر افزود در حال حاضر بیش از 20 گروه تروریستی در افغانستان فعال هستند که تلاش می کنند «ما را به قرن هفتم ببرند».

این ژنرال آمریکایی دلیل حضور نظامی این کشور در افغانستان را نیز تامین منافع آمریکا دانست و موفقیت واشنگتن در این کشور را نیز زمانی دانست که 80 درصد از جمعیت افغانستان تحت کنترل یک دولت زندگی کنند.

این در حالی است که بر اساس گزارش های رسمی وزارت دفاع آمریکا حدود نیمی از مناطق افغانستان تحت کنترل و یا نفوذ طالبان قرار دارد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: