وبگاه معارض: ارتش ترکیه شهر «جندیرس» در استان حلب سوریه را محاصره کرد

کدخبر: 2171729

یک وبگاه خبری معارض مدعی است که ارتش ترکیه به همراه همپیمانان خود توانسته است شهر جندیرس در جنوب غرب عفرین را از سه جهت محاصره کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش ترکیه به همراه تروریستهای گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» از 30 دیماه گذشته عملیات «شاخه زیتون» را علیه شبه نظامیان کُرد در شهر عفرین سوریه آغاز کردند.

با وجود اینکه کُردها می‌گویند نیروهای ترکیه‌ای پیشروی در این عملیات نداشته اند، ولی وبگاه معارض «عنب» اعلام کرد که این نیروها در در محور «جندیرس» واقع در جنوب غرب عفرین پیشروی داشته‌اند.

به گزارش عنب، ارتش ترکیه و عناصر ارتش آزاد توانسته اند امروز شنبه بر روستاهای «حجلار و أبو کعب» تسلط پیدا کنند.

در صورت تحقق چنین پیشروی توسط ارتش ترکیه، مرکز شهر جندیرس از سه محور محاصره شده است.

یگانهای مدافع خلق کٌرد در واکنش به این خبر اعلام کردند که با حملات ارتش ترکیه و آزاد مقابله کرده اند و همه نقاطی که گفته می‌شود نیروهای ترکیه ای در آن پیشروی داشته اند، «نقاط درگیری» است.

ارتش ترکیه از اواسط فوریه سعی در محاصره جندیرس داشت و از دو محور پیشروی کرد: محور نخست از شمال جندیرس و محور دوم از جنوب این شهر و به ادعای رسانه های معارض طی روزهای گذشته پیشروی خوبی در این محور داشته است.

اندازه بزرگ

«محمد حمادین» سخنگوی گروه تروریستی «الجیش الوطنی» اعلام کرد که عملیات نظامی در محور جندیرس بر اساس محاصره است، نه رویارویی مستقیم.

یگانهای کُرد می‌گویند که ارتش ترکیه و عناصر ارتش آزاد مستقیما افراد غیر نظامی را هدف قرار می‌دهند، ولی ترکیه ادعا می‌کند که جدا کردن افراد غیر نظامی اولویت این کشور است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: