مسئول سعودی: بحران قطر در اولویت برنامه‌های ریاض نیست/ دوحه برای رفع تحریم‌ها به هر دری می‌زند

کدخبر: 2171731

مشاور دیوان پادشاهی عربستان مدعی شد که بحران قطر اولویت برنامه‌های سیاسی عربستان و دیگر کشورهای تحریم کننده دوحه نیست و این قطر است که برای رفع آن به آب و آتش می‌زند.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، سعود القحطانی، مشاور دیوان پادشاهی عربستان ادعا کرد که اختلاف با قطر برای عربستان یا دیگر کشورهای تحریم کننده قطر اهمیتی بنیادین ندارد ندارد بلکه این امر برای قطری‌ها بسیار مهم است و آن‌ها به دنبال رفع تحریم‌ها و نیز "بخشش از سوی بزرگترها" هستند.

وی همچنین تاکید کرد: تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه این کشور به کشورهای متعددی سفر کرده‌اند و خواستار میانجی‌گری برای حل بحران بودند اما در مقابل پاسخی مبنی بر این که قطر خیلی خیلی کوچک است، دریافت کردند.

مشاور دیوان پادشاهی عربستان در صفحه شخصی خود در یکی از پایگاه‌های اجتماعی نوشت: تحریم دوحه به از سوی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس ثابت کرد که قطر از گروه اخوان المسلمین حمایت کرده و عمق روابط و هماهنگی میان آن‌ها بسیار بالاست.

وی همچنین اظهار داشت: بحران قطر برای عربستان بسیار کوچک و کم اهمیت است و بر مسائل اقتصادی، سیاسی یا اجتماعی‌ ریاض هرگز تأثیری نخواهد گذاشت.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: