بریتیش پترولیوم اعلام کرد:

کاهش تقاضای جهانی برای نفت تا سال ۲۰۴۰

کدخبر: 2171732

شرکت نفتی بریتیش پترولیوم در گزارش سالانه خود پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت از سال ۲۰۴۰ کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از راشا تودی، شرکت نفتی بریتیش پترولیوم در گزارش چشم انداز سالانه خود اعلام کرد تقاضای جهان برای نفت و دیگر سوخت های مایع تا سال 2035 افزایش خواهد یافت و پس از آن، از سال 2040 کاهش پیدا خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، سطح مصرف سوخت جهان در حال حاضر تقریبا 100 میلیون بشکه در روز است و این سطح تا 10 درصد دیگر افزایش خواهد یافت و به اوج خود خواهد رسید. این در حالی است که این شرکت پیشتر اعلام کرده بود تقاضای جهانی برای نفت خام تا دهه 2040 میلادی ادامه خواهد یافت.

همچنین، در این گزارش آمده است تقاضا برای نفت از جانب اقتصادهای قدرتمند جهان رشد خواهد کرد؛ به طوری که چین و هند نیمی از این رشد تقاضا را به خود اختصاص خواهند داد.

اقتصاددان ارشد شرکت بریتیش پترولیوم گفت: «تا سال 2040، نفت، گاز، ذغال سنگ و سوخت های غیرفسیلی هر کدام به طور تقریبی 25 درصد انرژی مورد نیاز جهان را تامین خواهند کرد. بیش از 40 درصد تقاضای کل جهان برای انرژی از طریق انرژی های تجدیدپذیر تامین خواهد شد.»

بر اساس گفته های مدیر اجرایی شرکت بریتیش پترولیوم، این چشم انداز نشان می دهد «جهان در آینده به انواع انرژی ها نیاز خواهد داشت.»

وی افزود: «سوخت های فسیلی همچنان معامله خواهند شد؛ اما نه به این معنی که جایگاه انحصاری خود را حفظ کنند.»

همچنین این شرکت پیش بینی کرده است سطح انتشار کربن در 12 سال آینده، 10 درصد افزایش یابد. بریتیش پترولیوم که در گزارش پیشین خود پیش بینی کرده بود شمار خودروهای برقی تا سال 2035 به 100 میلیون دستگاه خواهد رسید، در گزارش امسال این رقم را افزایش داده و آن را 180 میلیون دستگاه اعلام کرده است. افزون بر این، پیش بینی های این شرکت نشان می دهد در سال 2040، از 2 میلیارد دستگاه خودرو در جهان، 320 میلیون دستگاه خودروی برقی خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: