نماینده پارلمان افغانستان: حذف «رهبران شمال» با هدف استقرار گروه‌های تروریستی انجام می‌شود

کدخبر: 2171740

نماینده بلخ در پارلمان افغانستان اظهار داشت استقرار تروریست‌ها در شمال افغانستان برای اهداف بلند مدت منطقه‌ای است و تلاش برای حذف رهبران شمال این کشور نیز به همین منظور صورت می‌گیرد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، «فرهاد عظیمی» نماینده پارلمان افغانستان گفت افرادی در راس ولایت های شمالی افغانستان قرار دارند و مانع بزرگی در برابر استقرار تروریست ها محسوب می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد روند حذف رهبران شمال افغانستان به منظور زمینه سازی برای استقرار و فعالبت گروه های تروریستی در شمال این کشور صورت می گیرد.

عظیمی اظهار داشت: عده محدودی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان در برنامه استقرار تروریست ها در شمال افغانستان نقش دارند.

نماینده پارلمان افغانستان افزود: قدرت در ارگ ریاست جمهوری افغانستان متمرکز شده است و در انحصار افراد معدودی قرار گرفته که سیاست های قوم گرایانه را دنبال می کنند.

وی اظهار داشت: به دلیل سیاست های قومی برخی از والی ها و مقامات ولایتی برکنار می شوند و ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز توافقنامه حکومت وحدت ملی را نادیده می گیرد.

عظیمی تاکید کرد تصمیم یکجانبه برای توزیع شناسنامه های الکترونیکی نیز سبب تشدید بحران در این کشور شده است و اجماعی درباره محتوای این شناسنامه ها بین مردم افغانستان وجود ندارد.

نماینده مردم بلخ ادامه داد حزب جمعیت اسلامی در برابر تصمیمات دولت افغانستان مقاومت نمی کند بلکه از دولت افغانستان می خواهد تا با در نظر داشتن مواد توافقنامه حکومت وحدت ملی تصمیم بگیرد.

وی خاطرنشان کرد مذاکرات حزب جمعیت اسلامی با دولت افغانستان ادامه دارد و پیشنهادات خود را درباره رهبری ولایت بلخ نیز ارائه کرده است.

این در حالی است که پس از اعلام برکناری عطامحمد نور از ولایت بلخ تنش ها بین ارگ ریاست جمهوری و حزب جمعیت اسلامی افغانستان به صورت روز افزون افزایش یافته است.

روز گذشته نیز تعدادی از رهبران سیاسی و مقامات سابق دولت از سراسر افغانستان برای اعلام حمایت مجدد از عطامحمد نور به بلخ سفر کردند.

اخیرا عطامحمد نور از برگزاری راهپیمایی وسیعی در مقابله با دولت افغانستان خبر داده بود. که ژنرال «احمدالله نازک» از قندهار،«همایون همایون» معاون اول پارلمان افغانستان و «ظاهر قدیر» از شرق افغانستان نیز برای راه اندازی راهپیمایی اعلام آمادگی کردند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: