رییس سازمان پزشکی قانونی کشور:

پزشکی قانونی می‌تواند پیام‌آور صلح و دوستی باشد

کدخبر: 2172021

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بی شک پزشکی قانونی می‌تواند پیام آور صلح و دوستی باشد.

به گزارش ایسنا، احمد شجاعی در نشست منطقه‌ای روسای پزشکی قانونی که در دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است، اظهار کرد: منطقه ما از مناطق پرحادثه جهان به شمار می آید و درصد زیادی از حوادث طبیعی مثل زلزله در این منطقه به وقوع می پیوندد که به این حوادث باید جنگ ها و ... را نیز افزود.

وی افزود: بخش هایی از این منطقه در مسیر مهاجرت‌های غیرقانونی و قاچاق انسان قرار دارد که با تلفات انسانی بالایی همراه است و این اتفاقات، حوادثی است که پزشکی قانونی کاملا با آنها درگیر بوده و نقشی مهم در آنها دارد. اگر چه در ابتدای بسیاری از حوادث گروه‌های امدادی حضور دارند، اما در نهایت پزشکی قانونی است که ماهها و بلکه سالها درگیر بررسی علت فوت و ... است.

شجاعی با اشاره به حادثه تروریستی حله عراق یا حادثه منا که با تلفات انسانی بالاتر همراه بود، گفت: در این حوادث مانند حوادث مشابه پزشکی قانونی عربستان بود که ماه‌ها درگیر آن بود، اگرچه تلاش‌شان قابل تقدیر بود ولی در حوادثی از این دست وجود مجموعه ای فراملیتی که بتواند در صورت درخواست درگیر شود و مداخله کند و با پزشکان قانونی کشور حادثه دیده همکاری کند، کاملا مفید است.

وی افزود: همگرایی در میان پزشکان قانونی کشورهای عضو می تواند پزشکی قانونی را به عنوان نماد و پیام آور صلح نشان دهد. پزشکی قانونی می تواند به‌دور از اختلافات و صرف نظر از تفاوت های قومی و دینی و جنسیتی و بر اساس حس نوع دوستی و در راستای احترام به حقوق انسان ها در خدمت انسان های آسیب دیده باشد. این سوال است که در بسیاری از موارد چرا باید فقط حوزه ورزش نماد صلح و دوستی باشد. بی شک پزشکی قانونی می تواند پیام اور صلح و دوستی باشد.

شجاعی ادامه داد: امیدوارم با لطف خداوند و اصلاح موادی از اساسنامه این سازمان بتواند فعال تر از گذشته فعالیت کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: